مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: ۱۵ هزار و ۸۰۷ افغانستانی با روادید ویژه زیارت ایام اربعین از ابتدای شهریور ماه تا امروز یکشنبه از گذرگاه مرزی دوغارون تایباد این استان وارد کشورمان شدند.

بیش از ۱۵ هزار افغانستانی با روادید ویژه اربعین وارد ایران شدند

به گزارش قدس خراسان، حسین شرافتی‌راد اظهار کرد: از این تعداد حدود ۱۲ هزار نفر موفق به خروج از مرز چذابه و عزیمت به عتبات عالیات شدند، اما بقیه این افراد به دلیل پایان یافتن مراسم اربعین و همچنین به دلیل اینکه از ۴۸ ساعت قبل دولت عراق مرز چذابه را بر روی این اتباع بسته، اجازه خروج از ایران نداشته و اکنون در خراسان رضوی از این افراد در موکب‌های ویژه میزبانی می‌شود.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به اینکه روند صدور ویزای زیارتی اربعین از سوی دولت عراق به اتباع افغانستان از قبل انجام شده، بنابراین این اتباع با ویزای یاد شده همچنان از مرز دوغارون وارد ایران می‌شوند.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن ایام شهادت حضرت رضا(ع) در پایان ماه صفر، این اداره کل زمینه سفر اتباع افغانستانی جامانده از اربعین به مشهد و آن دسته از اتباعی که از سفر کربلا بازگشته‌اند را فراهم کرده و به این زائران گرامی خدمات می‌دهد.

شرافتی‌راد بیان کرد: از میان اتباع خارجی مقیم مشهد نیز ۲۵ هزار و ۱۰۰ افغانستانی و ۳۸۵ عراقی پس از ثبت نامه در سامانه ویژه اتباع به عتبات عالیات مشرف شدند که بخش عمده آن‌ها بازگشته و شماری نیز در حال بازگشت به کشور هستند.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار اتباع افغانستانی با وسایل نقلیه خود به عراق سفر کردند، گفت: در این راستا زائران افغانستانی بوسیله هفت دستگاه اتوبوس از کشورشان با عبور از مرز دوغارون به صورت مستقیم از طریق مرز چذابه به داخل عراق اعزام شدند، البته تعدادی ون افغانستانی نیز زائران را در مسیر مرز دوغارون تا مشهد جابجا کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.