رئیس میز ترکیه در پایگاه خبری «میدل‌ایست‌آی» اخبار منتشر شده در شبکه‌های ‌اجتماعی در خصوص واکنش سریع ارتش ترکیه به هرگونه اقدام ایران علیه جمهوری آذربایجان را به شدت رد کرد.

کارشناس ترکیه‌ای:‌ اخبار اقدام ایران علیه باکو و واکنش آنکارا جعلی است

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس، «رجب سویلو»، رئیس میز ترکیه در پایگاه خبری «میدل‌ایست‌آی» شبانگاه یکشنبه به وقت تهران اخبار برخی رسانه‌ها و شبکه ‌اجتماعی در خصوص واکنش سریع ترکیه به هرگونه  اقدام ایران علیه جمهوری آذربایجان را به شدت رد کرد.
سویلو در شبکه اجتماعی اکس نوشت:« این اخبار کلا جعلی است. نه وزارت خارجه ترکیه و نه "هاکان فیدان" وزیر خارجه ترکیه چنین اظهارنظری نکرده‌اند.»

 همزمان با تشدید تنش در قفقاز جنوبی و افزاش تنش بین  جمهوری آذربایجان و ارمنستان دو کشور همسایه‌ای که تاکنون دو بار با هم جنگیده‌اند، برخی رسانه‌ها مدعی ارسال پیام از سوی هاکان فیدان به ایران  شدند و به نقل او و وزارت خارجه ترکیه نوشتند، اگر ایران علیه جمهوری آذربایجان اقدامی کند، ارتش ترکیه به سرعت واکنش نشان می‌دهد.

هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه که برای نخستین بار بعد از تصدی این سمت و در پی انتخابات اخیر ریاست جمهوری ترکیه به تهران سفر کرده، یکشنبه ۱۲ شهریور ماه در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مورد استقبال رسمی حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود قرار گرفت.

دو وزیر یک ماه بعد از نخستین تماس تلفنی خود در ۱۴ تیر ماه در حاشیه نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد در باکو نیز گپ و گفتی کوتاه داشتند و در پی هتک حرمت قرآن کریم نیز ۳۱ تیر ماه تلفنی گفت‌وگو کرده بودند.

هاکان فیدان پیش از این وزیر اطلاعات ترکیه بود و به عنوان وزیر خارجه و جایگزین مولود چاووش اوغلو شد.او اخیرا به مسکو و هفته پیش هم به عراق سفر کرد.

سویلو در ادامه نوشت: «اردوغان امروز نیز علیه ارمنستان محتاطانه صحبت کرد. من تعجب می‌کنم که این همه خبر از کجا می آید؟»

رجب طیب اردوغان امروز  گفت با «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان گفت‌وگو خواهد کرد. او بعد از پایان نشست گروه ۲۰ در دهلی نو در اشاره به انتخابات شنبه در منطقه قره‌باغ کوهستانی گفت: «با پاشینیان تلفنی گفت‌وگو خواهم کرد، شاید فردا. آنچه در قره‌باغ انجام شده مناسب نیست. نمی‌توانیم آن را بپذیریم.»

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.