مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در جمع اهالی رسانه خواندن کتاب "صبح روز نهم" را به خبرنگاران توصیه کرد.

صبح روز نهم، کتابی که مدیرکل معرفی کرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سعید کهنسال با اشاره به اینکه این سرگذشت‌نامه مستند به زندگی سردار شهید "علیرضا نوری" می‌پردازد و توسط گل‌علی بابایی به نگارش درآمده است، یک‌نسخه از این کتاب را به یکی از اهالی رسانه اهدا کرد تا یادداشتی در باب آن منتشر و به مردم معرفی شود.

وی یادآور شد: شهید "علیرضا نوری" کارمند راه آهن بود و ریاست راه آهن را نپذیرفت و در نهایت قائم مقام فرماندهی لشکر 27 محمد رسول اللّه شد.

کهنسال با اشاره به اینکه جمع‌آوری تاریخ شفاهی ایثارگران دچار ازهم‌گسیختگی و پراکندگی است، اظهار کرد: در گذشته نهادهای متفاوتی دلسوزانه اقدام به جمع‌آوری اسناد شهدا کردند که این اسناد در دستگاه‌های مختلف موجود بوده اما یک آرشیو کلی برای تولید محتوا وجود ندارد.

این مسئول با اعلام اینکه سامانه‌ای تحت عنوان "سامانه افتخار" طراحی شده تا خاطرات خانواده‌های ایثارگران در آن بارگذاری شود، گفت: در سرکشی از خانواده‌های شهدا تصویربرداری صورت گرفته و ماحصل این نشست‌ها بصورت کلیپ‌های ۵ دقیقه‌ای منتشر می شود.

کهنسال از رونمایی از فیلم‌های "روجا"، "چشم بیدار جنگل" و "زیر درخت توت" خبر داد و گفت: زیر درخت توت یک مستند ۱۳ قسمتی و هر قسمت آن ۴۵ دقیقه‌ است که قرار است از شبکه‌های ملی و طبرستان پخش شود.

۴۳ مازندرانی در اسارت شهید شدند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به اینکه ۵۵۰ شهید دفاع مقدس در اسارت به شهادت رسیدند و از این میان ۴۳ نفرشان مازندرانی هستند، از باز بودن همیشگی درب خانه شهید جاویدالاثری در رامسر خبر داد و از اهالی رسانه خواست به سراغ این خانواده‌ها رفته و زندگی‌شان را روایت کنند.

کهنسال با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس ۱۶ برنامه محوری برگزار می‌شود، یادآور شد: تعویض پرچم مزارهای شهدا، دیدار با خانواده‌های ایثارگران، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی، اعزام خانواده‌های شهدا به عتبات و عالیات، مسابقات قرآنی و کتابخوانی و حضور راویان دفاع مقدس در دستگاه‌های اجرایی از اعم برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

وی به برگزاری دوره روایتگری با عنوان "مدرسه دفاع مقدس" اشاره و اظهار کرد: در این راستا روایتگران را به مدارس اعزام می‌کنیم تا انقلاب اسلامی را از بدو شکل‌گیری تاکنون برای دانش‌آموزان تشریح کنند.

تاریخ شفاهی ۲۵۰۰ ایثارگر مستندسازی می‌شود

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران نیز در این نشست از مستندسازی تاریخ شفاهی ۲ هزار و ۵۰۰ ایثارگر در سالجاری خبر داد.

محمد علیزاده با اشاره به اینکه بدنبال آن هستیم تاریخ شفاهی ۱۴ هزار ایثارگر مستندسازی شود، اظهار کرد: در این راستا مستندسازی زندگی ۴ هزار و ۳۰۰ ایثارگر از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است.

وی با بیان اینکه به مستندسازان اعلام کردیم به ما سوژه معرفی کنند، ادامه داد: ۵۰ دقیقه تصویربرداری از خانواده یک ایثارگر صورت می‌گیرد و ۵ دقیقه آن بصورت کلیپ تدوین و منتشر خواهد شد.

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید مازندران افزود: یادواره شهدای افلاکیان در طول هفته دفاع‌مقدس برگزار خواهد شد و در کلیه مراسم‌های این برنامه، آثار مستند موجود شهدا به نمایش گذاشته خواهد شد.

علیزاده توضیح داد: به جای مجری، قاری و مداح در برنامه‌ها، از فیلم و صوت بجای مانده از شهدا استفاده می‌شود.

وی از تولید سرودی انقلابی خبر داد و گفت: آهنگ و شعر این سرود مشخص شده و تا یک ماه آینده کار آماده انتشار خواهد بود.

علیزاده در پایان خاطرنشان کرد: در پایان سال جشنواره سرودی را در استان برگزار خواهیم کرد.

صبح روز نهم، کتابی که مدیرکل معرفی کرد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.