وزیر راه و شهرسازی از انجام ۱۰۰ هزار سفر اربعین توسط تاکسی‌های اینترنتی خبر داد و گفت: در این ایام با انجام ۲۹۶۲ پرواز، ۳۷۹ هزار و ۳۱۹ نفر جابجا شدند.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد؛ انجام ۱۰۰ هزار سفر اربعین توسط تاکسی‌های اینترنتی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، مهرداد بذرپاش اظهار کرد: در سفرهای اربعین ۱۴۰۲ از ۲۷ مرداد تا ۱۸ شهریور ۳۷۹ هزار و ۳۱۹ مسافر از طریق ناوگان هوایی، یک میلیون و ۲۳ هزار و ۳۵۹ زائر توسط ۴۹۱۲۶ سفر با ناوگان عمومی جاده ای در مسیر رفت و ۸۶۰ هزار و ۶۳ زائر در مسیر برگشت با ناوگان جاده ای عمومی جا به جا شدند.

جابه‌جایی ۳۷۹ هزار و ۳۱۹ مسافر از طریق ناوگان هوایی

وی از برقراری ۲ هزار و ۹۶۲ پرواز از ۲۷ مرداد تا ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ برای سفرهای اربعین خبر داد و گفت: در این مدت ۳۷۹ هزار و ۳۱۹ زائر اربعین توسط ناوگان حمل‌ونقل هوایی جابه‌جا شده اند که عملیات جا به جایی زایران اربعین تا ۲۰ شهریور ادامه خواهد داشت.

وی به برقراری پروازهای فوق‌العاده برای سفرهای اربعین اشاره کرد و افزود: از این تعداد، ۳۶۸ پرواز فوق‌العاده در خطوط داخلی به سمت مرزهای خروجی و در هفت استان کشور برقرار شده است.

وزیر راه و شهرسازی از اعزام بیش از ۸۶۳ رام قطار در ایام سفرهای اربعین خبر داد و گفت: برای انتقال مسافران ریلی سفرهای اربعین به تعداد ۵۵۴ هزار و ۵۰۶  صندلی در ناوگان حمل‌ونقل ریلی ایجاد شده است.

بذرپاش افزود: این قطارها در مسیر تهران-اهواز-خرمشهر، مشهد، کرمانشاه، مشهد-اهواز-خرمشهر، تهران -کرمانشاه به جابه‌جایی مسافران پرداخته و قطارهای محلی خرمشهر-شلمچه و اهواز-شلمچه نیز در ایام سفرهای اربعین خدمت رسانی کردند.

وی در خصوص گزارش مسیر رفت زائرین به مرزها از طریق ناوگان عمومی حمل ونقل جاده ای از ۲۷ مرداد تا ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ توضیح داد: در حوزه حمل و نقل جاده ای با وسایل حمل ونقل عمومی برون شهری در مسیر رفت به پایانه های مرزی یک میلیون و ۲۳ هزار و ۳۵۹ زائر توسط ۴۹۱۲۶ سفر ناوگان عمومی جا به جا شدند که نسبت به دوره مشابه سال قبل از نظر تعداد مسافر بیش از ۲۳ درصد و از نظر تعداد سفر ۱۲.۶ در صد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ هزار و ۳۰۲ زائر پاکستانی با ۴۱۶ سرویس اتوبوس پاکستانی از مرزهای سیستان و بلوچستان به چذابه منتقل شده اند و ۸۶ هزار پاکستانی با ناوگان ایرانی به پایانه‌ها در مرز عراق بیان کرد: مرز مهران با سهم ۵۷.۴ درصدی بیشترین سهم را در انتقال زائرین با حمل و نقل عمومی به خود اختصاص داده است پس از آن  مرز شلمچه با سهم  ۲۳.۴ درصدی قرار دارد و مرزهای چذابه با سهم ۱۰.۳ درصد، خسروی ۴.۴ درصد، تمرچین ۲.۷  درصد  و باشماق ۱.۹ درصد در رتبه های بعدی قرار دارند. 

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه در مرز مهران سهم حمل و نقل عمومی جاده ای ۳۷درصد بوده است، توضیح داد: استان های دارای بیشترین اعزام به ترتیب عبارتند از تهران با ۲۰۳ هزار و ۶۳ نفر زائر (افزایش نسبت به سال قبل ۱۵ درصد)، اصفهان با ۱۱۸ هزار و  ۶۷۶ نفر زائر (افزایش نسبت به سال قبل ۲۰ درصد)، خراسان رضوی با ۸۶ هزار و ۱۲۵  نفر زائر(افزایش نسبت به سال قبل ۶۱ درصد) فارس با ۶۶ هزارو ۶۳۶  نفر زائر(افزایش نسبت به سال قبل ۱۳ درصد) است.

به گفته بذرپاش، مجموع زائرین خارج شده از مرز بر اساس آمار گذرنامه ۳ میلیون و ۶۳۶ هزار و ۶۲۳ نفر ثبت شده که سهم حمل و نقل عمومی از این تعداد زائر ۲۸ درصد است.

وی یادآور شد: از ۲۷ مرداد تا ۱۸ شهریور در مجموع ۸۶۰ هزار و ۶۳ زائر توسط ۳۵۴۹۱ سفر ناوگان عمومی جاده ای از مرزهای هدف اربعین به مقاصد مختلف در استان ها جابه جا شده اند که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۰.۶ درصد در تعداد زائر افزایش داشته و در تعداد سفر ناوگان هم ۱۶.۳  درصد افزایش داشته است.

وی گفت: مرز مهران با سهم ۶۸.۷  درصدی بیشترین سهم را در بازگشت زائرین با حمل و نقل عمومی به خود اختصاص داده است و پس از آن مرز شلمچه با سهم ۱۴.۴ درصدی قرار دارد و مرزهای چذابه با سهم ۹.۴ درصد، خسروی ۲.۸ درصد، تمرچین ۲.۶ درصد و باشماق ۲.۳ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. همچنین مجموع زائران وارد شده به کشور بر اساس آمار گذرنامه ۳ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۷۷۳ نفر بوده که سهم حمل و نقل عمومی از این تعداد زائر ۲۴.۸  درصد ثبت شده و در مرز مهران سهم حمل و نقل عمومی جاده ای ۳۴ درصد بوده است.

بذرپاش همچنین به نقش آفرینی تاکسی‌های اینترنتی در جابه‌جایی زائران اشاره کرد و افزود: از ۲۸ مرداد تا ۱۸ شهریورماه، ۸۰ هزار و ۳۸۳  سفر رفت توسط تاکسی های اینترنتی انجام شده و ۲۰ هزار و ۸۳۰  سفر برای بازگشت زائران برقرار شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.