۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
کد خبر: 914021

شکست تحقیرآمیز ژرمن ها برابر سامورایی‌ها یک پیام ویژه و مهم برای فوتبال دوستان ایرانی داشت که آینده سختی در انتظار شاگردان امیر قلعه نویی است!

به گزارش قدس آنلاین، ژاپنی‌ها با برتری قاطعانه برای تیم ملی آلمان نشان دادند  یکیاز مدعیان جدی کسب عنوان قهرمانی در رقابت های جام ملت‌های آسیا خواهند بود و به سادگی پا پس نخواهند کشید بلکه می خواهند یک بار دیگر عنوان ارزشمند قهرمانی در قاره کهن را به دست آورند.

شاگردان هاجیمه موری یاسو پس از خلق دو شگفتی در رقابت های جام جهانی قطر اینک به دنبال کسب عنوان قهرمانی در جام ملت های آسیا هستند به همین واسطه با رویکردی متفاوت و برنامه ریزی ویژه به دنبال بهترین شیوه آماده سازی برای کسب یک افتخار بزرگ و تاریخی هستند!

به همان اندازه که سامورایی‌ها برای کسب موفقیت برنامه‌ ریزی درستی دارند، تیم ملی فوتبال ایران با همان سبک و سیاق همیشگی به دنبال انتخاب حریفان تدارکاتی نه چندان قوی است تا رکورد شکست ناپذیری‌اش حفظ شود، موضوعی که می تواند به عنوان پاشنه آشیل تیم امیر قلعه نویی ضربه مهلکی به فوتبال ملی ایران وارد سازد.

امیر قلعه نویی

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران قرار گرفتن مقابل حریفان بزرگ و مطرح می‌تواند نقاط ضعف تیم امیر قلعه نویی را آشکار کند،از طرفی کسب موفقیت برابر این تیم‌ها روحیه جنگدگی و اعتماد به نفس بازیکنان تیم ملی را به شکل فزاینده‌ای افزایش خواهد داد تا تیم ملی با آمادگی صد در صدی به استقبال مسابقات آسیایی برود، ولی تاکنون که خبری از بازی بزرگ نبوده و به نظر می آید با این سبک تصمیم گیری در آینده نیز نباید منتظر بازی بزرگ باشیم!

در شرایطی که رقبای آسیایی ما در حال حاضر در تقویم بازی های تدارکاتی خود به سراغ تیم های بزرگ در قاره های مختلف رفتند تا به این شکل متوجه نقاط ضعف و آسیب پذیر خود شوند تا در مسابقات قطر غافلگیر نشوند، اما در فوتبال ایران بازی تدارکاتی با تیم دوم بلغارستان و ملاقات با آنگولا که حدود ۱۰ میلیارد تومان برای فوتبال ایران آب خورده، در اولویت است!

تیم ملی ایران تا به امروز محک خوبی نخورده است، بازی در تورنمنت بی کیفیت کافا و پس از ملاقات با بلغارستان و آنگولا شاید از نظر کادر بیست وسه نفره امیر قلعه نویی روند قانع کننده‌ای به حساب آید اما از نظر منطق فوتبالی این مدل آماده سازی بیشتر شبیه رزومه سازی است  تا تدارک برای حضوری قدرتمند در جام ملت های آسیا!

تیم سالخورده و پیر قلعه نویی در مقطع کنونی هنوز نقاط ضعف خود را شناسایی نکرده و این مساله می تواند همانند یک بمب ساعتی آینده تیم ملی را به مخاطره بیندازد،شاید امروز شکست ناپذیری قلعه نویی در بازی های تدارکاتی یک فاکتور زیبنده و قابل قبول به شمار آید اما به محض ثبت نخستین ناکامی در یک بازی رسمی، کاخ پوشالی آمار و ارقام بر سر کادر فنی آوار خواهد شد و آنگاه دیگر هیچ کسی به ژنرال و دستیاران پر تعدادش رحم نخواهد کرد.

وضعیت کنونی تیم ملی و مقایسه مدل آماده سازی این تیم با سایر حریفان قدرتمند آسیا بیانگر آن است که اگر کمی تعلل کنیم آینده را به راحتی از دست خواهیم داد و یک ناکامی بزرگ دیگر انتظار ما را خواهد کشید با این تفاوت که سرمربی تیم ملی فوتبال ایران یک مربی داخلی است و ناکامی این تیم می تواند برای همیشه پرونده حضور مربیان ایرانی را در کادر فنی تیم ملی ببندد چون هر بار که یک ایرانی هدایت تیم ملی را در دست گرفت با ناکامی کار خود را به پایان برد و این مساله برای هواداران و علاقمندان به تیم ملی پذیرفتنی نیست! 

با این تفاسیر تنها توصیه منطقی به امیر قلعه نویی این خواهد بود، که آقای ژنرال؛ زود دیر می‌شود!

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.