عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بر ضرورت بازنگری جامع و دقیق طرح شناورسازی ساعت کار مدارس برای سال تحصیلی جدید تاکید کرد.

کمیسیون آموزش مجلس با شناور شدن ساعات کاری مدارس مخالف است

فرهاد بشیری اظهار کرد: ‌لازمه هر تصمیم و اقدامی که انجام می‌شود، رضایت جامعه هدف درباره آن طرح است، لذا درخصوص طرح شناورسازی ساعت کار مدارس نیز مسئولان مربوطه باید بررسی جامع و دقیقی داشته باشند تا هم رضایت اولیا و دانش‌آموزان و هم رضایت مربیان و دبیران جلب شود که مدارس بتوانند فعالیت‌های خود را به خوبی پیش ببرند.

وی با اشاره به نظرات عموم در رابطه با اجرای این طرح در سال گذشته گفت: ‌مجموعه آموزش‌وپرورش اثرگذاری اجرای طرح شناورسازی ساعت مدارس را بررسی می‌کنند. در گزارش‌هایی هم که به ما رسیده است، گلایه‌هایی از اجرای این طرح از سوی خانواده‌ها مطرح شده است. انتظار می‌رود طرح شناورسازی ساعت مدارس در سال تحصیلی جدید با جامعیت و مطالعه دقیقی اجرا شود تا موجب رضایت جامعه هدف شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین با توجه به اینکه در ۶ ماه دوم سال با آلودگی هوا مواجه هستیم، شناورسازی ساعت مدارس می‌تواند بر یادگیری دانش‌آموزان تاثیر بگذارد و حال اینکه با اجرای این طرح ممکن است آسیب‌هایی برای یادگیری دانش‌آموزان داشته باشد که لازم است مسئولان مربوطه تدابیر بیشتری برای رفع این مشکل بیندیشند.

احمدحسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگویی درخصوص پیشنهاد شناور شدن ساعت کار مدارس و اداره‌ها، عنوان کرد: در تصمیم‌گیری برای خانواده‌ها باید به برنامه ریزی که شهروندان از ابتدای سال برای زندگی خود انجام می‌دهند، توجه شود و از تصمیمات خلق الساعه اجتناب کنیم. پیشنهاد شناور شدن ساعات کاری مدارس به ویژه در شهرهای پر جمعیت که با کمبود کلاس درس مواجه هستند، قطعا برنامه آموزشی مدارس را دچار مشکل می‌کند و ما به عنوان کمیسیون آموزش با چنین پیشنهادی مخالفیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از والدین دانش آموزان، کارمند هستند و باید بر اساس برنامه‌‎ای ثابت برای زندگی خود و فرزندانشان در طول یک سال برنامه‌ریزی کنند، اضافه کرد: این پیشنهاد اداره کل حمل و نقل شهرداری تهران قابلیت اجرا ندارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ضمن تأیید مخالفت معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با این پیشنهاد، تصریح کرد: اجرایی کردن این پیشنهاد از سوی شهرداری تهران به هیچ عنوان ممکن نیست و معتقدم برای حل معضل ترافیک، نباید به آموزش به ویژه آموزش ابتدایی ضربه زد.

گفتنی است سال گذشته در آستانه شروع سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱، مصوبه شورای هماهنگی ترافیک استان تهران با هدف مدیریت تقاضای سفرهای شهری، کاهش ترافیک سنگین در معابر اصلی شهر تهران، افزایش بهره‌وری، انعطاف کاری و کاهش حجم رفت و آمد کارکنان دولت و اثرات جانبی آن، در شهریور سال ۱۴۰۱ به تصویب رسید.

طبق این مصوبه تمام دستگاه‌های اجرایی مستقر در شهر تهران مکلف شدند از ابتدای مهر به مدت یک ماه نسبت به اجرای طرح شناورسازی ساعت آغاز فعالیت خود از ساعت ۷ تا ۹ صبح به مدت دو ساعت اقدام کنند. البته مجوز این مصوبه برای بار دوم تا پایان آبان تمدید و سپس شناورسازی ادارات تا پایان سال تمدید خواهد شد. همزمان با اجرای این مصوبه مسئولان پلیس راهور اعلام کردند شناورسازی ساعت کار ادارات و مدارس در مدیریت ترافیکی پایتخت اثرات مطلوبی داشته است.

منبع: پانا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.