وزیر جهاد کشاورزی گفت: تلاش می کنیم با افزایش بهره وری و کشاورزی دانش بنیان، عملکرد و میزان تولید را افزایش دهیم تا گرفتار تنش های آبی نشویم.

وزیر جهاد کشاورزی: پایداری وخودکفایی در تولید گندم را درکشورادامه می دهیم

به گزارش  خبرنگارقدس آنلاین، محمد علی نیکبخت روز سه شنبه در جریان سفر یکروزه خود به استان همدان در شهرستان تویسرکان و در جمع خبرنگاران اظهارکرد: تلاش داریم تا پایداری خودکفایی در تولید گندم را ادامه دهیم در شرایط اقلیمی نامتعادل دچار مشکل و تنگنا نشویم.

وی افزود: سطح زیر کشت گندم آبی کشور ۲ میلیون هکتار است که تلاش می کنیم با افزایش بهره وری و کشاورزی دانش بنیانریال عملکرد و میزان تولید را افزایش دهیم تا گرفتار تنش های آبی نشویم.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین به برنامه ریزی دولت و این وزارتخانه برای رشد تولید گندم در مراتع و اراضی دیم در قالب طرح جهش تولید در دیم زارها اشاره کرد و گفت: بدنبال توصیه مقام معظم رهبری و با پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام طرح جهش تولید در دیم زارها را نیز با جدیت پیش می بریم.

نیکبخت ادامه داد: برنامه ریزی های لازم برای تامین نهاده ها، سم و بذر و کود این طرح انجام شده و ۲ هزار فارغ التحصیل کشاورزی نیز در دیم زارهای زیر پوشش این طرح حضور می یابند تا به ارتقای بهره وری و رشد عملکرد اراضی دیم کمک کنند.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین در رابطه با آخرین وضعیت پرداخت مطالبات گندم کاران در طرح خرید تضمینی دولت از کشاورزان نیز گفت: تا امروز بالای ۷۰درصد مطالبات به میزان ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از این مطالبات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه سایر مطالبات باقی مانده نیز با تاکید رئیس جمهوری و تکلیفی که به سازمان برنامه و بودجه داده شده قرار است تا پایان شهریور تسویه شود.

نیکبخت با بیان اینکه تولید، نگهداری و توزی گندم با وزارت جهاد کشاورزی است،اظهار کرد: تامین منابع در این رابطه با سازمان برنامه و بودجه است و امیدواریم با تامین منابع باقی مانده زودتر تسویه نهایی را با کشاورزان گندم کار داشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی امروز به منظور بازدید از چند طرح کشاورزی و همچنین رونمایی از سند نقشه راه کشاورزی همدان به این استان سفر کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.