مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: همکاری پرسنل عامل اذیت معلولان ذهنی در یکی از مراکز نگهداری معلولان در مشهد، چهار ماه پیش متوقف شده است.

قطع همکاری بهزیستی با عاملان آزار معلولان مشهدی

به گزارش قدس خراسان، مسعود فیروزی اظهارکرد: در تحقیقات اولیه انجام شده ۲ فرد مذکور که معلولان ذهنی در یکی از مراکز تحت نظارت بهزیستی را آزار و اذیت جنسی کرده بودند شناسایی شدند و اطلاعات کامل آن‌ها تحویل مقامات قضایی شد و پیگیری قضایی در حال انجام است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: تحقیقات نشان می‌دهد همکاری این افراد با این مرکز چهار ماه پیش متوقف شده است بنا بر این فیلم تهیه شده حداقل به همان زمان باز می گردد.

وی گفت: در کنار تحقیقات قضایی، تحقیقات و بررسی نظارتی این اداره کل برای روشن شدن ابعاد دیگر این اقدام در حال انجام است و طی ۲ تا سه روز آینده اطلاعات دقیق تری از آنچه روی داده است می توان ارائه کرد.

استقرار دائم یک کارشناس بهزیستی در مرکز محل آزار و اذیت معلولان

رئیس اداره بهزیستی مشهد نیز گفت: پس از شناسایی مرکزی که در آن این فیلم مذموم تهیه شده بود در نخستین اقدام ضمن شناسایی عاملان یک کارشناس در محل این مرکز به صورت دائم مستقر شد.

جواد بهنام افزود: این مرکز ظرفیت نگهداری از ۸۰ معلول ذهنی را دارد که شمار معلولانی که در این مرکز نگهداری می‌شوند به زودی اعلام خواهد شد ضمن این که تحقیقات در خصوص کم و کیف این مساله همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به ورود دستگاه‌های نظارتی و قضایی به مساله در حال حاضر اخطار لازم برای مرکز صادر شده است همچنین این ویدئو با فیلم آزار و اذیت معلولان در بوشهر تلفیق و تدوین و برای شبکه‌های خارجی ارسال شده است که این اقدام از جهت دار بودن تهیه آن نشان دارد.

رئیس اداره بهزیستی مشهد گفت: مرکزی که این فیلم در آنجا تهیه شده جزء مراکز مجوز دار از بهزیستی این شهر است.

دستور رئیس کل دادگستری خراسان رضوی

رییس کل دادگستری خراسان رضوی نیز برای بررسی این موضوع دستور صادر کرده است.

به گفته دادستان مشهد دستورات لازم صادر و اقدامات ویژه قضایی در این زمینه آغاز شده است و موضوع با جدیت دنبال می‌شود و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا یاری ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    0 0
    هر کس نداند ما که از خانواده معلولان هستیم و اخبار این گروه را دنبال می کنیم هنوز ماجرای کتک زدن بی رحمانه معلول ذهنی تایباد را از یاد نبرده ایم که مظلومانه در یک مرکز فاقد نظارت و صلاحیت، مورد آزار و اذیت قرار گرفت و به کما رفت. متاسفانه دوستان رسانه ای حافظه ضعیفی دارند و در مورد اینگونه اخبار فقط به درج همین اخبار و اطلاعیه های اولیه اکتفا می کنند و پیگیر ادامه ماجرا نمی شوند.... لطفا به خاطر حفظ حقوق انسانی این معلولان که معلوم نیست در مراکز بهزیستی چه بلاهایی به سرشان می آید تا انتهای این پرونده بروید. بخاطر انسان‌هایی که صدایشان به هیچ کس نمی رسد. صدای معصومانه آنها را به گوش مردم برسانید شاید بهزیستی به جای سرک کشیدن در امور نامربو ط کمی به حوزه تخصصی خود برگردد و مراکز تابعه خود را به حال خود رها کند
  • حمیدرضا ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    0 0
    سلام دوستان محترم رسانه.... لطفا در پیگیری این خبر به انتشار یک اطلاعیه رسمی و جهت دار اکتفا نکنید و حق معلولان و به ویژه معلولان ذهنی مقیم مراکز بهزیستی که حتی قدرت دفاع از خود را در مقابل برخی افراد بیمار ندارند مطالبه کنید. خانواده معلولان نگران فرزندان بی دفاع خود هستند دیگر چگونه می‌شود به مراکز تحت نطارت بهزیستی اعتماد کرد از کجا معلوم که کودکان و معلولان تحت انواع آزار و اذیت قرار نگیرند. چرا مدیرکل استان با وجود بارها تخلف و کم کاری از جمله خودکشی در مراکز... ضرب و جرح و.... از کار برکنار نمی شود. چه کسی پاسخگوی اهمال ایشان و مدیران تحت مدیریت ایشان است. بهزیستی کشور که حتی از انتشار خبر طفره رفت و مخفی کاری کرد... بزرگتر بهزیستی کیست... دادستانی کجاست