مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش از ارائه خدمات رایگان دهان و دندان به دانش‌آموزان روستایی و عشایر در قالب تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت خبر داد.

خدمات سلامت دهان و دندان برای دانش‌آموزان روستایی و عشایری رایگان شد

اعظم گودرزی درباره فعالیت‌های دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش پیش از آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد:براساس نشست مشترکی که مقام عالی وزارت با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشتند، سه تفاهم‌نامه همکاری منعقد شد که یکی از تفاهم‌نامه‌ها، ارتقای سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان به‌صورت تخصصی بود. پیرو این تفاهم مشترک مراکز جامع سلامت تحت پوشش وزارت بهداشت می‌توانند خدمات خود را به دانش‌آموزان ارائه دهند.

وی ادامه داد: در مناطق روستایی، عشایری و شهرهایی که زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت دارند نیز دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به مراکز جامع سلامت به شکل رایگان همه خدمات را مطابق با بسته وزارت بهداشت دریافت کنند اما در سایر مناطق شهری مطابق با تعرفه دولتی، دانش‌آموزان ۶ تا ۱۴ ساله می‌توانند با مراجعه به این مراکز خدمات دریافت کنند، خدماتی که حتی ترمیم دندان نیز در آن وجود دارد.

آموزش بهداشت دهان و دندان به دانش‌آموزان از طریق شبکه شاد

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه انعقاد تفاهم‌نامه سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان در 4 محور است، گفت: آموزش، پیشگیری، درمان و پژوهش، محورهای این تفاهم‌نامه است که حوزه درمان تشریح شد و در محور آموزش قرار است دفتر تخصصی دهان و دندان وزارت بهداشت فایل‌های آموزش تخصصی بهداشت دهان و دندان را در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهد تا از طریق شبکه شاد منتشر شود و در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.»

گودرزی افزود: همچنین در حوزه پیشگیری هم برنامه وارنیش فلوراید در برنامه دو وزارتخانه است که دانش‌آموزان ابتدایی می‌توانند با رضایت‌نامه والدین این خدمت را دریافت کنند.

وی در پایان درباره محور پژوهش که در تفاهم‌نامه وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش وجود دارد، تصریح کرد:آخرین پژوهشی که در قالب موضوع سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان منتشر شده است مربوط به سال ۱۳۹۵ است، بر اساس این تفاهم‌نامه قرار شد این پژوهش مجددا شروع شود و ان‌شالله از ابتدای سال تحصیلی فرایند آن آغاز خواهد شد.

منبع: پانا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.