۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
کد خبر: 914494

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: در این ایام در محورهای جنوبی و شرقی و اغلب در ساعات بعد از ظهر شاهد گرد و غبار خواهیم بود و توصیه ما به زائران پیاده که در مسیر هستند، استفاده از ماسک است تا اثرات آلودگی تا حدی کاهش یابد.

زائران پیاده از ماسک استفاده کنند

به گزارش قدس خراسان، پیش‌بینی وضعیت جوی و آب‌وهوای مشهد طی روزهای آتی که شهر میزبان زائران امام هشتم خواهد بود، برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به مسافران اهمیت دارد.

در این رابطه کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ما بیان کرد: روند کاهش دما در استان اتفاق افتاده است و در روزهای آینده تغییرات دمایی چندانی نداریم. حتی پیش بینی می‌شود تا حدی افزایش دما نیز اتفاق بیفتد.

یحیی قاینی‌پور ادامه داد: ضمن اینکه کاهش دمای رخ داده موجب شده تا از گرمای هوا کاسته شود؛ درنتیجه هوای سردی که برای زائران به خصوص زائران پیاده مشکل‌ساز شود در چند روز آتی نخواهیم داشت. همچنین دمای شبانه مشهد کاهشی نخواهد بود.

وی مهم‌ترین معضل چند روز آینده را پدیده گرد و غبار در استان معرفی کرد و گفت: انتظار ما این است که طی امروز و فردا از گرد و غبار کاسته شود و در اغلب نقاط استان شاهد فرونشست گردوغبار باشیم. البته طی چند روز آینده افزایش موقتی گردوغبار را در پیش خواهیم داشت که سریع برطرف خواهد شد. در این ایام در محورهای جنوبی و شرقی و اغلب در ساعات بعد از ظهر شاهد گرد و غبار خواهیم بود و توصیه ما به زائران پیاده که در مسیر هستند، استفاده از ماسک است تا اثرات آلودگی تا حدی کاهش یابد.

قاینی‌پور در ادامه مطرح کرد: در بخش های جنوبی استان هنوز هم دمای هوا بالاست و احساس گرما در محورهای جنوبی وجود دارد. اما باوجود کاهش دمای هوا در مشهد، مواکب و هیئات نیازی به تامین وسیله گرمایشی خاصی ندارند. از لحاظ جوی مشکلی نخواهیم داشت و زائران با خیال راحت می‌توانند در مشهد اقامت کنند

 وی در پایان تاکید کرد: تا روز شهادت امام رضا(ع) نوسانات دمایی چندانی نخواهیم داشت و در حد یک تا دو درجه خواهد بود. غالبا نیز این تغییرات به سمت افزایش دما پیش خواهد رفت.

خبرنگار: محدثه مودی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.