برخی چهره‌های سیاسی و رسانه‌های فرانسوی زبان "ژرال دارمنن" وزیر کشور فرانسه را به سودجویی از شغل ساختگی در پارلمان اروپا در سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ متهم کردند.

وزیر کشور فرانسه متهم به سودجویی از شغل ساختگی در پارلمان اروپا شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، تارنمای برخی رسانه‌های فرانسوی همچون استریت‌پرس (StreetPress) و حساب‌های خبری در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) همچون مدیاوُنیر (Mediavenir) روز سه‌شنبه اعلام کردند: کریستین وَنِست (Christian Vanneste) نماینده سابق پارلمان اروپا این وزیر دولت امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه را متهم می‌کند که در سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ از یک شغل ساختگی به عنوان همکار پارلمان اروپا سود برده است.

بر اساس این گزارش، این وزیر ۴۰ ساله فرانسوی در آن تاریخ به عنوان یک وابسته پارلمانی حقیقی اما داوطلبانه در کنار وَنِست کار می‌کرد.

در این گزارش اشاره شده است که ژاک توبون (Jacques Toubon) که از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ معاون پارلمان اروپا بود، در طول سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ به دارمنن جوان پیشنهاد کارآموزی و سپس کار "نیم وقت" به‌عنوان دستیار پارلمان اروپا را با دستمزد ماهانه یکهزار و ۱۰۰ یورو به مدت یک سال و نیم داده است و حال وَنِست این سوال را مطرح می‌کند که دارمنن چه زمانی فرصت انجام این شغل را برای توبون داشته است؟

این نماینده سابق پارلمان اروپا تاکید می‌کند: زمانی که [در آن سال‌ها] در پاریس بودم، در عمل روزهایمان را با هم (دارمنن) می‌گذراندیم.

وزیر کشور فرانسه که به اعتقاد برخی تحلیلگران، سیاستمداری جاه‌طلب است که از هر فرصتی برای بالا بردن جایگاه سیاسی خود بهره می‌برد، در کتاب اخیر نیکولا سارکوزی رئیس جمهوری پیشین فرانسه نیز جایگاه ویژه‌ای داشت.

سارکوزی در این کتاب جنجالی که چندیی پیش و چهار سال مانده به انتخابات ۲۰۲۷ ریاست جمهوری فرانسه به بازار عرضه شد، آرزو کرده است که دارمنن به کرسی الیزه دست یابد.

هرچند تا این لحظه وزارت کشور یا دولت فرانسه نسبت به اتهام‌ مطرح شده علیه این عضو کابینه مکرون واکنش رسمی نشان نداده‌اند، اما تجربه‌های پیشین نشان می‌دهد که در صورت تایید این خبر، محاکمه و عواقب سختی متوجه حال دارمنن خواهد شد.

از معروفترین سیاستمداران فرانسوی که زندگی سیاسی خود را در گرداب اینچنین اتهاماتی باخت و در دادگاه محکوم به زندان و پرداخت جریمه میلیون یورویی شد، می‌توان به فرانسوا فیون شانس نخست انتخابات ۲۰۱۷ ریاست جمهوری این کشور اشاره داشت؛ سیاستمداری کهنه‌کار از حزب جمهوری‌خواهان که با متهم شدن به ایجاد شغل ساختگی برای همسرش در پارلمان فرانسه و پرداخت حقوق دولتی برای کاری که همسرش انجام نداده بود، در نظرسنجی‌هایی که همواره پیشتار بود، رود نزولی در پیش گرفت و در این رقابت مهم سیاسی شکست سختی خورد تا ظهور مکرونیسم در فرانسه رقم بخورد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.