مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: با صدور مجوز ۴۰۰۰ عنوان کتاب در یکسال گذشته بیشترین مجوز صدور کتب را در کشور داریم.

 به گزارش قدس خراسان، محمد حسین زاده در دیدار با فرماندار خلیل‌آباد اظهار کرد: در حوزه صدور مجوزها مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ریالی از نویسندگان دریافت نداشته است.

وی از کمک یارانه‌ای دولت در طول سال به حوزه فرهنگ استان خراسان رضوی خبرداد و گفت: این رقم کمک دولت در جایی دیده نمی‌شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در استانه فرارسیدن ما ربیع الااول هستیم لذا همه دستگاه‌های فرهنگی در یک شهرستان باید پای کار باشند تا ایام متفاوتی را مردم ببینند.

وی با بیان اینکه یک دست صدا ندارد افزود: ارشاد اسلامی به عنوان یک دستگاه نمی‌تواند در بحث مسائل فرهنگی اقدام شایسته‌ای را داشته باشد لذا با برنامه‌ریزی دیگر ادارات فرهنگی برنامه چ‌های جشن ماه ربیع را منسجم و با نشاط برگزار کنید.

وی ظرفیت‌های هنری استان را برشمرد وگفت: در سالجاری حدود سه هزار تقاضا برای چاپ کتاب به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده که از این تعداد ۲ هزار ۱۰۰ عنوان کتاب مجوز دریافت داشته‌اند.

وی از ۴۵۰۰نفر هنرمند دارای بیمه در استان خبرداد و افزود: این افراد از خدمات بیمه‌لی برخوردارند و وزارت ارشاد ماهیانه یارانه‌ای را برای این افراد پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه بیش از هزار نویسنده دراستان وجود دارد گفت: فرهنگ نیاز به حمایت دارد و لذا افراد هنرمند و ظرفیت‌های مختلف را پای کار بیاورید.

در این جلسه سید مسعود یاوری، فرماندار خلیل آباد با بیان مسائل حوزه فرهنگی در خلیل آباد افزود: در مدت یک سال و نیم گذشته از تصدی من به عنوان فرماندار شما اولین سفرتان به شهرستان دارید لذا شایسته است یک روز کامل را برای حضور در شهرستان برنامه ریزی داشته باشید.

خبرنگار: مجید نوری

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.