مدیر حوزه های علمیه در پیامی ضمن همدردی با مردم لیبی درپی وقوع طوفان و سیل در این کشور، از آمادگی حوزه ها برای امدادرسانی به مردم لیبی و اعزام گروه های جهادی داوطلبانه آموزش دیده خبر داد.

آمادگی حوزه‌های علمیه برای کمک به مردم سیل‌زده‌ لیبی

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله علیرضا اعرافی در این پیام  وقوع طوفان و سیل در کشور مسلمان لیبی که منجر به جان باختن و جراحت هزاران نفر شد را به مسئولان و مردم مصیبت دیده این کشور تسلیت گفت و امداد رسانی حوزه‌های علمیه را اعلام کرد.

در این پیام تصریح شده است: وقوع طوفان و سیل در کشور مسلمان لیبی که منجر به جان باختن و جراحت هزاران نفر شد مایه‌ تأسف عمیق ما شد.

پیام حاکی است: خالصانه ترین مراتب تسلیت حوزه های علمیه و علما و روحانیت ایران و همدردی خود را به مسئولان، مردم و علمای لیبی و خانواده‌ های حادثه دیده اعلام می‌دارم. حوزه های علمیه ضمن ابراز همدلی، آمادگی امدادرسانی و اعزام گروه های جهادی داوطلبانه آموزش دیده را اعلام می دارد.

شهرهای شرق لیبی روز دوشنبه این هفته شاهد طوفان هولناک "دانیل" بود و با توجه به گستردگی منطقه طوفان زده و کمبود امکانات، مقامات لیبی درخواست کمک بین المللی کرده‌اند.

وزارت کشور دولت وفاق ملی لیبی نیز از کشته شدن بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ نفر در نتیجه طوفان در یکی از شهرهای شرق این کشور خبر داده است.

سخنگوی وزارت کشور دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فتحی پاشاغا اعلام کرد که فقط در شهر «درنه» از جمله شهرهای طوفان زده شرق لیبی، بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.