معاون اول رئیس جمهور، دانشگاه تهران را پیشران دانشگاه های کشور برای ارتباط موثر بین دانشگاهیان و مسائل اجرایی کشور عنوان و تأکید کرد: این دانشگاه باید در تشخیص، ارائه و حل مسائل جلودار باشد و حضور ۲۵۰۰ عضو هیئت علمی در این محیط علمی کانونی بزرگ برای حل مسأله است.

مخبر: دانشگاه تهران باید پیشران دانشگاه ها در ارتباط با مسائل اجرایی کشور باشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در دیدار هیئت رئیسه دانشگاه تهران مسائل، مشکلات و راهکارهای بهبود فضای آموزشی، توسعه دانشگاه در سطح داخلی و بین المللی و حل مشکلات دانشجویان را مورد بررسی قرار داد و بر فعالیت های این دانشگاه به عنوان کانون بزرگ حل مسئله در کشور تاکید کرد.

مخبر در این جلسه که عصر (شنبه) برگزار شد، دانشگاه تهران را پیشران دانشگاه های کشور برای ارتباط موثر بین دانشگاهیان و مسائل اجرایی کشور عنوان و تأکید کرد: این دانشگاه باید در تشخیص، ارائه و حل مسائل جلودار باشد و حضور ۲۵۰۰ عضو هیئت علمی در این محیط علمی کانونی بزرگ برای حل مسأله است.

وی افزود: دانشگاه تهران به دلیل قدمت تاریخی و همچنین حجم بالای پذیرش دانشجو در تمامی رشته های دانشگاهی از سرتاسر کشور دارای ظرفیتی بزرگ برای شناسایی ظرفیت ها، امکانات و مشکلات کشور است و هر گونه حرکت علمی، فناوری و عملیاتی در این دانشگاه می تواند پایگاه حرکت و رشد سایر دانشگاه های کشور قرار گیرد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت های علمی و فناورانه دانشگاه ها و پردیس های علم و فناوری تصریح کرد:‌ این رشد علمی به دلیل برخی از ناهماهنگی ها تاکنون در خدمت اداره کشور نبوده است که دولت و دانشگاه باید با تقویت پیوند خود زمینه حضور پژوهش های علمی در خدمت مدیریت اجرایی کشور را فراهم کنند.

مخبر خاطرنشان کرد: دولت برنامه های بسیار بزرگی برای آینده روشن کشور دارد و دانشگاه ها و اساتید می توانند در تبیین و تصویرسازی آینده کشور برای نسل جوان کمک بزرگی به دولت نمایند.

معاون اول رئیس جمهور همچنین بر اهمیت مهارت آموزی و مهارت افزایی دانشجویان برای ورود راحت تر به بازار کار پس از اتمام دوران تحصیلات دانشگاهی تأکید کرد.

در این جلسه محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران نیز با اشاره به برگزاری جلسات منظم هیئت های علمی و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه تهران با وزرای دولت و همچنین فعالان صنعت کشور، گفت: در دولت سیزدهم دانشگاه تهران با شعار جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی، عقلانیت توأمان با معنویت را در دستور کار خود قرار داده و در راستای پیشبرد اهداف و مأموریت های دولت کمک و حرکت کرده است.

وی در ادامه ایجاد خانه‌های گفت‌وگو، فضای باز تعامل بین اساتید و دانشجویان، ایجاد تلویزیون اینترنتی در راستای شفاف سازی و بالابردن آگاهی سیاسی و فرهنگی دانشجویان را از جمله اقدامات این دانشگاه در دو سال گذشته برشمرد و گفت: دانشگاه تهران توانست به عنوان اولین دانشگاه پس از دوران کرونا بازگشایی حضوری دانشگاه را انجام دهد.

همچنین در این جلسه، اعضای هیئت رئیسه دانشگاه تهران به تبیین مسائل و مشکلات خود از جمله تخصیص اعتبارات لازم برای توسعه برنامه های علمی دانشگاه و تجهیزات علمی و مهندسی، کمک برای تأسیس شعب دانشگاه تهران در مناطق شبه قاره هند، اوراسیا و عربی آفریقایی، کمک برای اسکان و اقامت اساتید مدعو به دانشگاه، و ایجاد خط تولید در محیط های خوابگاهی در راستای مهارت آموزی و مهارت افزایی پرداختند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.