رسانه‌های پاکستانی به نقل از وکیل نخست‌وزیر پیشین این کشور اعلام کردند که بازداشت او به علت اتهام‌های جدید تمدید شده است.

بازداشت «عمران خان» دو هفته دیگر تمدید شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، «"نعیم پنجوتا»، وکیل عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان با انشتار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) اعلام کرد که بازداشت عمران خان به علت اتهام‌های جدید مرتبط با «افشای اسناد محرمانه دولتی» دو هتفه دیگر تمدید شده است.

به گفته پانجوتا بازداشت عمران خان تا ۲۶ سپتامبر تمدید شده است. نخست‌وزیر پیشین پاکستان از اوایل ماه آگوست در زندان به سر می برد و پیش از این به اتهام «فساد مالی» به سه سال حبس محکوم شده بود.

دیوان عالی اسلام‌آباد اوایل شهریور با رای دو قاضی، محکومیت اخیر عمران خان را در پرونده اتهامات فساد تعلیق کرد.

عمران خان از زمان صدور حکم سه سال حبس برای وی در پنجم آگوست به اتهام فروش غیرقانونی هدایای دولتی در دوران نخست وزیری‌اش (سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲)، در زندان به سر می‌برد. همچنین در نتیجه این محکومیت، کمیسیون انتخابات پاکستان، عمران خان را تا پنج سال از حضور در انتخابات منع کرد.

سیاستمدار کنونی و کریکت‌باز سابق پاکستان که از زمان عزلش از طریق رای عدم اعتماد در آوریل ۲۰۲۲، با بیش از یکصد پرونده روبه‌رو شده، هم‌اکنون در زندانی در شهر آتوک واقع در شمال غربی این کشور محبوس است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.