هلال احمر لیبی روز گذشته (پنجشنبه) اعلام کرد که شمار قربانیان در شهر «درنه» در پی وقوع سیل عظیم ناشی از شکستن دو سد که بر اثر بارندگی های شدید ایجاد شد، به ۱۱ هزار و ۳۰۰ نفر افزایش یافته است.

شمار قربانیان سیل در لیبی از ۱۱ هزار تن فراتر رفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، نیروهای امدادی همچنان در حال انجام عملیات جستجو برای پیدا کردن قربانیان هستند.

«سعدالدین عبدالوکیل» - یکی از مقامات وزارت بهداشت لیبی - نیز به خبرگزاری آناتولی گفت: تیم‌های امدادرسانی در شهر درنه در شرق کشور ۵۱۰ نفر را از زیر آوار نجات دادند.

همچنین یکی از مقامات هلال احمر لیبی در این باره گفت: ۱۰ هزار و ۱۰۰ نفر دیگر نیز همچنان در پی وقوع این حادثه مفقود هستند.

مقامات بهداشتی پیش از این تعداد قربانیان سیل در درنه را ۵۵۰۰ نفر اعلام کرده بودند. سیل و توفان همچنین حدود ۱۷۰ نفر را نیز در سایر نقاط این کشور کشته است.

در همین حال سازمان ملل در خصوص شیوع بیماری‌های ناشی از آلودگی آب در لیبی هشدار داده و یک مقام ارشد آن گفته است: مردم نیاز به نوشیدن آب دارند و اگر شروع به نوشیدن آب آلوده کنند و ما نتوانیم جلوی آن را بگیریم، شاهد موج ثانویه بیماری و حتی مرگ خواهیم بود.

سیل ناشی از بارندگی های شدید یکشنبه شب بسیاری از خانواده ها را در درنه لیبی تحت تاثیر قرار داد.

«دانیل» - یک توفان شدید غیرمعمول مدیترانه‌ای - باعث سیل مرگبار در شهرهای سراسر شرق لیبی شد اما بیش‌ترین آسیب را به شهر درنه زد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.