رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی ایلام گفت: در ایام اربعین ۴ هزار و ۵۳۸ مورد بازدید نظارت بهداشتی دامپزشکی بر مواکب و رستوران های ایلام انجام شده است.

انجام ۴ هزار و ۵۳۸ نظارت بهداشتی دامپزشکی ایلام در ایام اربعین

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین ابراهیم پور رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان ایلام، عصر شنبه در ایلام گفت: در ایام اربعین ۴ هزار و ۵۳۸ مورد بازدید نظارت بهداشتی دامپزشکی بر محل‌های عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی، مواکب و رستوران‌های ایلام انجام شده است.

وی افزود: با توجه به حضور میلیونی زائران اربعین در استان ایلام، حسب دستور مدیر کل دامپزشکی استان ایلام، نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی طی ایام اربعین به صورت ویژه در ۲ شیفت انجام شده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان ادامه داد: ۲۹ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی در سطح استان ایلام فعال بودند و بر فرآورده‌های خام دامی مورد استفاده در مواکب و رستوران‌ها نظارت بهداشتی انجام دادند.

وی افزود: از تمامی ظرفیت‌ های نظارتی دامپزشکی شهرستان‌های استان برای ایام اربعین و بازدیدهای بهداشتی در شهر مهران استفاده شد.

ابراهیم پور بیان کرد: نظارت دامپزشکی بر فرآورده‌های خام دامی از جمله گوشت قرمز و مرغ صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: طی بازدیدهای نظارتی دامپزشکی یک هزار و ۵۰۷ کیلوگرم فرآورده خام دامی ضبط همچنین یک هزار و ۳۵۱ کیلوگرم فرآورده معدوم سازی صورت گرفته است.

ابراهیم پور یادآور شد: ۷۸ مورد اخطاریه بهداشتی و ۴۴ متخلف به مراجع قضایی معرفی شده و ۳ واحد پلمپ و ۶۴ مورد نمونه گیری انجام شده است.

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف فرآورده‌های خام دامی به شماره ۱۵۱۲ تماس حاصل نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.