استاندار هرمزگان در جریان بازدید از مجموعه های بندری شهیدان رجایی و باهنر در بندرعباس تاکید کرد: حجم کالاهای رسوبی در گمرکات کمتر از ۱۰ هزار کانتینر است که با تاکید معاون اول رییس جمهور و اعطای اختیارات ویژه در صف ساماندهی و ترخیص قرار گرفته‌اند.

کالاهای رسوبی بنادر هرمزگان در صف ترخیص قرار گرفته‌اند

به گزارش قدس آنلاین، مهدی دوستی عصر شنبه ضمن بررسی محل های انباشت کالاهای سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان، انبارهای گمرک شهید رجایی و سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان را نیز مورد بازدید قرار داد و در زمینه تسهیل در فرآیندهای این دستگاه ها، دستوراتی صادر کرد.

وی با بیان اینکه دولت تمرکز ویژه‌ای بر توسعه بنادر و افزایش سرعت ترخیص کالا در گمرکات دارد، بیان کرد: به منظور افزایش کنترل و نظارت‌ها نیز یک دستگاه ایکس‌ری در مجموعه بندری شهید رجایی بندرعباس نصب شده و ۲ دستگاه دیگر نیز در ۶ ماه آینده در این بندر فعال خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی موظف شده‌اند استعلام های مرتبط با ترخیص کالاها را طی یک هفته پاسخ دهند، عنوان‌کرد: در راستای افزایش سرعت کار در بنادر و گمرکات ۲ دستگاه یدکش، ۱۰ ترانس تی‌نر، ۷۰ کشنده و پنج دستگاه یدک‌کش پشتیبان درنظر گرفته شده است.

وی تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی را نیز یکی از ضرورت‌های استان دانست و گفت: در بندر شهید رجایی بیش از ۲۰ هزار مترمربع محوطه انباری در اختیار اموال تملیکی قرار گرفته و یک ساختمان واحد نیز برای تصمیمات متمرکز اختصاص یافته است.

کالاهای رسوبی بنادر هرمزگان در صف ترخیص قرار گرفته‌اند

به گزارش قدس آنلاین در این بازدید حسین عباس‌نژاد رییس سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین سعیدی ناظر گمرکات استان و مهدی فتحی مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان، استاندار را همراهی می کردند.

استاندار هرمزگان همچنین دستوراتی برای تسریع در انجام مصوبات سفر معاون اول رییس جمهور به استان که طی آن اختیارات ویژه‌ای به استاندار اعطا شده بود، صادر کرد.

طبق اعلام استاندار هرمزگان، بعد از سفر رییس جمهور به هرمزگان سه هزار و ۴۶۵ اظهارنامه، ۱۰ هزار و ۳۰۰ کانتینر بلاتکلیف و ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات معدنی تعیین تکلیف و در همین مدت ۶ هزار و ۷۰۰ پرونده در سازمان اموال تملیکی تشکیل، ۱۰ هزار پرونده مختومه و سه هزار پرونده باقی مانده از سال‌های قبل تکمیل شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.