یکی از افسران ارشد جذب نیرو در منطقه «پولتاوا» اوکراین می‌گوید که مقامات محلی در زمینه جذب نیرو به شدت به تقلا افتاده‌اند.

اعتراف افسر ارشد جذب نیرو در ارتش اوکراین به تلفات گسترده کی‌یف

به گزارش قدس آنلاین به نقل از راشاتودی، ویتالی برژنی، سرپرست مرکز جذب نیرو و پشتیبانی مدنی در منطقه «پولتاوا» اوکراین با اذعان به تقلای مقامات محلی در جذب نیرو، گفت که از هر ۱۰ نفری که یک سال پیش برای خدمت در ارتش ثبت نام کرده بودند، دست کم ۹ نفر کشته یا مجروح شده‌اند.

به گفته وی، طرح بسیج عمومی در این منطقه تنها ۱۳درصد از هدف‌گذاری اولیه را تکمیل کرده و این یعنی، شهر پولتاوا در تمام منطقه در رده آخر جذب نیرو قرار دارد.

برژنی می‌گوید که ارتش به جذب فوری نیرو نیاز دارد زیرا «از ۱۰۰ نفری اوکراینی که پاییز پارسال به ارتش پیوستند، تنها ۱۰ تا ۲۰ نفر باقی مانده‌اند و باقی کشته، زخمی یا معلول شده‌اند.»

اوکراین اندکی پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در این کشور در فوریه ۲۰۲۲، با اعلام بسیج عمومی، اکثر مردان ۱۸ تا ۶۰ ساله را از خروج از کشور منع کرد. آلکسی رزنیکوف، وزیر دفاع سابق این کشور در ماه آگوست گفت که کی‌یف موفق نشده است تا طرح بسیج عمومی کنونی خود را تکمیل کند.

وزارت دفاع اوکراین اوایل ماه جاری با صدرو فرمانی، ثبت نام افراد با شرایط جسمانی وخیم از جمله مبتلایان با هپاتیت، اچ.آی.وی بدون علائم و بیماران مبتلا به سل را مجاز اعلام کرد.

اظهارات برژنی در بحبوحه ضدحملات اوکرایت علیه روسیه مطرح شده است؛ ضدحملاتی که بیش از سه ماه از آغاز آن می‌گذرد و هیچ دستاور قابل توجهی برای ارتش کی‌یف به ارمغان نیاورده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه شمار قربانیان ارتش اوکراین را بیش از ۷۱ هزار نفر برآورد کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.