معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی از فعالیت ۱۰۸ معلم در مدارس سیار عشایری در این استان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

فعالیت ۱۰۸ معلم در مدارس سیار عشایری در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، عصمت بدخشان با اشاره به اینکه به دنبال تقویت مدارس دولتی عشایری در استان هستیم، گفت: در همین راستا قرار بر این است تا در هفته اول مهر ماه برنامه های ویژه ای در مدارس عشایری سیار برگزار شود.

وی افزود: در خراسان شمالی هفت هزار و ۳۰۰ دانش آموز عشایری در حال تحصیل هستند که حدود چهار هزار نفر از این تعداد در دوره ابتدایی در حال تحصیل می باشند.

بدخشان با اشاره به اینکه برای سال تحصیلی جدید برای کیفیت بخشی آموزش به دانش‌آموزان کلاس اول چند طرح برای معلم ها اجرا شده است، افزود: یکی از این طرح ها، طرح معماران تربیت بوده است که برای معلم های پایه اول اجرا شده است.

وی ادامه داد: طرح شهید همت از دیگر طرح هایی بوده که برای توانمندسازی دو هزار و ۵۰۰ معلم با سابقه کمتر از ۱۰ سال اجرا شده که مرحله اول اجرای این طرح به پایان رسیده و به زودی مرحله دوم آن نیز اجرایی خواهد شد.

این مقام مسئول بیان کرد: در سال تحصیلی جدید طرح شهید همت نیز برای بالارفتن سطح تدریس معلم های پایه اول برای دروس فارسی، ریاضی، قرآن و علوم برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن یک برنامه ویژه برای والدین دانش آموزان کلاس اول برگزار خواهد شد که توانمندسازی آن ها دنبال خواهد شد تا آن ها نیز آموزش و تربیت را در کنار معلم ها در دستور کار خود قرار دهند.

معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه جشن شکوفه ها برای دانش آموزان کلاس اول در ۲۹ شهریور ماه برگزار خواهد شد، گفت: کتاب های دانش آموزان نیز طی همان روز توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این استان تعدادی از کلاس های درس به صورت چند پایه برگزار می شود، افزود: تعداد معلم های مستقل کلاس اول در سال تحصیلی جدید ۷۶۴ نفر است که اگر معلم کلاس های چند پایه نیز به آن جمع بسته شود به ۱۱۰۰ معلم خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.