کتاب قهرمان قصه مادر بزرگ اثر مسعود عرب‌زاده نویسنده بوشهری بوشهر منتشر شد.

کتاب قهرمان قصه مادر بزرگ در بوشهر منتشر شد

به گزارش قدس آنلاین، نویسنده این کتاب اظهار کرد: در کتاب "قهرمان قصه مادر بزرگ" احیا و تقویت نسل کودک و نوجوان در جهت دشمن شناسی و تقویت روحیه استکبار ستیزی مورد توجه بوده است.

مسعود عرب زاده یادآور شد: در این کتاب همچنین به گردشگری مقاومت و پایداری استان بوشهر و امکان تاریخی و شناخت ملی نظیر موزه رئیسعلی دلواری مورد نگاه ویژه بوده است.

وی ادامه داد: تحسین شهید رئیسعلی دلواری از سوی رهبر معظم انقلاب زمینه‌ای ایجاب کرده تا هنرمندان توجه ویژه‌ای به شهید شاخص مبارزه با استعمار داشته باشند.

عرب زاده در بخش دیگری‌ از صحبت‌های خود از حمایت‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر از نویسندگان جوان قدردانی کرد.

مسعود عرب زاده متولد ۱۳۶۳ بندر بوشهر و کارشناس ارشد علوم تربیتی برنامه‌ریزی آموزشی است.

از کتاب‌های عرب زاده می توان "کندوکاو" با موضوع (آسیب شناسی هنر در استان بوشهر)، "لحظه نگاری یک روزنامه نگار" ، "جیک و جیک و جیک تولده" ،" عاطفه آنجا بود " و "تولد نوشته ها اشاره کرد.

این نویسنده همچنین کتاب‌های قصه کودک " چهارده سبد عشق" ، " نجات " و"بزرگترین روزنامه دیواری دنیا" را در دست چاپ دارد.

وحید حیدری معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: کتاب "قهرمان قصه مادر بزرگ" نوشته مسعود عرب زاده تلاش دارد هیبت رسانه‌هایی که سعی در تبلیغ گسترده برای معرفی شخصیت های خیالی و نمایشی دارند را شکسته و قهرمان واقعی اقلیم خود شهید رئیسعلی دلواری را معرفی کند.

رئیسعلی دلواری در سال ۱۲۶۱ خورشیدی برابر با ۱۸۸۲ میلادی (۱۲۹۹ قمری) در روستای دلوار از توابع شهرستان تنگستان استان بوشهر متولد شد.
باشروع نهضت مشروطیت، رئیسعلی در حالی که ۲۴ سال بیشتر نداشت از جمله پیشگامان مشروطه‌خواه در جنوب ایران شد و همکاری نزدیکی با محافل انقلابی و عناصر مشروطه‌طلب در بوشهر، تنگستان و دشتی آغاز کرد.

دوران جوانی او همزمان با حضور گسترده استعمار انگلیس در خلیج فارس بود و وی نقشی کلیدی در قیام جنوب علیه استعار انگلیس ایفا کرد.

مقبره شهید رئیسعلی دلواری در قبرستان وادی السلام نجف واقع است.

۱۲شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری بنام روز ملی مبارزه با استعمار در تقویم رسمی کشور نامگذاری شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.