شورای امنیت اقلیم کردستان عراق امروز (شنبه) از بازداشت یکی از سرکردگان تروریستی داعش به نام «زیدان خلیفه احمد مطر» ۲۸ ساله و ملقب به «ابو لیلی» در حومه اربیل خبر داد.

یکی از سرکردگان «داعش» در نزدیکی اربیل دستگیر شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، شورای امنیت اقلیم کردستان شامگاه شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از سرکردگان داعش به اسم «زیدان خلیفه احمد مطر» ملقب به «ابو لیلی» را دستگیر کرده است.

در بیانیه شورای امنیت اقلیم کردستان عراق آمده است: «با پایش اطلاعات امنیتی و گردآوری اطلاعات دقیق و درست و طی یک عملیات امنیتی در ششم ماه جاری (سپتامبر) یکی از سرکردگان گروهک تروریستی داعش به نام زیدان خلیفه احمد مطر ملقب به ابولیلی دستگیر شد».

بر پایه این بیانیه، این فرمانده داعشی حاکم خودخوانده منطقه «قره جوغ» بود؛ منطقه‌ای که در گروهک داعش موسوم به «سعد بن ابی وقاص» در بخش «ولایت دجله» بود و در چندین عملیات و اقدام تروریستی دست داشت.

وی همچنین در سال ۲۰۱۴ به داعش پیوست و در منطقه «الشرقاط» در صفوف تروریست‌ها بود و در چندین عملیات علیه نیروهای پشمرگه در محورهای مخمور و قراج مشارکت داشت.

«ابولیلی» در اعترافات خود گفته است که شوهر خواهرش را که در اردوگاه «دیبکه» زندگی می‌کرد، به همراه خانواده‌اش به دلیل فعالیت علیه گروهک داعش کشته است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.