پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در مورد وضعیت این تیم یک روز قبل از رویارویی با النصر و رونالدو گفت و گو کرده است.

پیشکسوت پرسپولیس: بازیکنان النصر دو تا پا دارند و بازیکنان پرسپولیس هم دو تا پا!

به گزارش قدس آنلاین، شاگردان یحیی گل‌محمدی که در یکی از سخت‌ترین گروه‌های لیگ قهرمانان آسیا قرار دارند در اولین دیدار در فصل جدید لیگ قهرمانان کار دشواری مقابل نماینده عربستان خواهند داشت. با این حال، مثال فراوان داریم که ورزشکاران ایرانی با تعصب و همبستگی خودشان ثابت کردند که کارهای سخت را بهتر انجام می‌دهند! پرسپولیسی‌ها همین دو، سه سال قبل بود که از سد النصر گذشتند و فینالیست آسیا شدند. اتفاقا آن سال هم النصر ستاره‌های بزرگی را به خدمت گرفته بود. حالا باید صبر کرد و دید سه‌شنبه شب قرمزهای تهران حریفی که ابر ستاره‌هایی مثل رونالدو و مانه دارند را می‌توانند سورپرایز کنند یا خیر. برای بررسی شرایط پرسپولیس در مقابل النصر و بازی مهم این دو تیم با محمود شافعی یکی از پیشکسوتان این ‌باشگاه ‌تماس گرفتیم. شافعی از کار دشوار برای هر دو تیم گفت. در ادامه مصاحبه هم گریزی به ملاقات احتمالی رونالدو و علی دایی زدیم که نظرات این پیشکسوت جالب بود.

پرسپولیس به عنوان صدرنشین لیگ ایران به مصاف النصر می‌رود، تیمی که در لیگ عربستان شرایط خوبی دارد. شرایط برای دو تیم‌ چطور است؟

النصر تیم پر مهره‌ای است که در سطح بین‌المللی بازیکنانش را انتخاب کرده تا در لیگ قهرمانان رقابت کند. از آن طرف پرسپولیس هم یک تیم ریشه‌دار است که سابقه حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا و قهرمانی در ایران را دارد. در هر صورت بازی سختی است و من شرایط را برای هر دو تا تیم سخت می‌بینم اما نباید از قابلیت بازیکنان به این سادگی‌ها بگذریم، وجود بازیکنان تراز اول و بین‌المللی مثل رونالدو و مانه در النصر در مقابل بازیکنان ملی‌پوش پرسپولیس شرایط را برای هر دو تیم سخت می‌کند. اما از لحاظ فنی بازیکنان النصر که سابقه‌های زیادی به خاطر حضور در سطح اول دنیا و جام‌های جهانی دارند کفه ترازو را یک مقدار به نفع این تیم سنگین‌تر می‌کند.

رونالدو هنوز همان رونالدو است یا با توجه به سنش افت کرده؟

به آن شکل نیست که بگوییم خیلی سن و سالش زیاد شده، تا پارسال در بالاترین سطح فوتبال دنیا بازی کرده است. از توانایی فیزیکی او می‌شود این طور استنباط کرد که بازیکن توانمندی است که تا سن ۳۷ یا ۳۸ سالگی می‌تواند خودش را حفظ کند. این هم برمی‌گردد به نوع زندگی و قابلیت‌های تمرینی که در سطح بین‌المللی تمرین کرده است. حالا باید دید در زمان بازی چه شرایطی دارد. اگر روز پرسپولیس باشد خیلی بهتر و روان‌تر بازی می‌کند ان‌شاءالله آن روز، روز رونالدو نباشد!

صحبت از رونالدو شد؛ پرداختن بیش از حد به این فوق ستاره ممکن است تمرکز بازیکن پرسپولیس را هم به هم بزند؟

نه؛فکر می‌کنم ۴ یا ۵ تا از بازیکنان روبروی رونالدو بازی کردند. بیرانوند و امیری و اینها در جام جهانی بازی کرده‌اند. بازیکن در سطح رونالدو هم درست که کم به ایران آمده اما الان دیگر فوتبال حرفه‌ای شده و دیدگاه بازیکنان هم باید حرفه‌ای باشد که هر روز ممکن است با یک بازیکن بین‌المللی رو در رو شوند. ضمن اینکه بازیکن باید توانایی‌های خودش را به عرصه بگذارد و از آن قابلیتی که دارد استفاده کند. به نظر من این خیلی مهم‌تر است تا بازی بازیکنانی مثل مارادونا و مسی یا رونالدو. خب قطعا آنها هم دو تا پا دارند و بازیکنان ما هم دوتا پا دارند. بازیکنان ما مثل علی کریمی و مهدوی‌کیا در مقابل مسی و رونالدو بازی کردند و فکر نمی‌کنم آنها بازیکنان کمی بوده باشند و توانایی‌های آنها را در سطح جهان دیدند.

النصر برای انتقام از پرسپولیس می‌آید و این موضوع می‌تواند ترسناک باشد؟

بعید می‌دانم آنها به دنبال انتقام باشند چون اینها بازیکنان حرفه‌ای هستند و حرفه‌ای هم فکر می‌کنند. بعید می‌دانم آن طور باشد اما خب هیچ چیزی هم غیر منتظره نیست ضمن اینکه فوتبالیست‌های الان جنبه حرفه‌ای و مالی را نگاه می‌کنند تا تقابل احساسی و انتقامی.

پرسپولیس هم بعد از مدت‌ها یک مهاجم جذب کرد که گویا بدون هماهنگی با کادرفنی بوده. در این باره چه نظری دارید؟

جذب بازیکن در حیطه اختیارات سرمربی است. بالاخره سرمربی با معیارها و آیتم‌هایی که در نظر دارد نسبت به جذب بازیکن اقدام می‌کند. به نظر من بعید است که بدون استعلام از آقای گل‌محمدی بازیکنی جذب کرده باشند چون مربی موظف است نسبت به عملکرد آن بازیکن جوابگو باشد. باید ببینیم روند جذب بازیکن به کجا رسیده که بر اساس آن صحبت کنیم. بعید است بدون استعلام از سرمربی جذب کرده باشند.

سرمربی پرسپولیس گفت بدون هماهنگی با او مهاجم جذب شده.

ان‌شاءالله که این طور نباشد اما اگر بازیکنی که گرفتند باکیفیت باشد فکر می‌کنم برای هر دو طرف باعث خوشحالی است.

برگردیم به سوژه اصلی؛ درباره غیبت تماشاگران در این بازی مهم چه نظری دارید؟

واقعا حیف است؛ شما نگاه کنید هرچند سال یک بار این اتفاق رخ می‌دهد که بهترین بازیکن دنیا به ایران بیاید و مقابل تیم‌های ما بازی کند؟ این ندانم‌کاری مدیریت وقت بود که آن اتفاق بازی با رقیب هندی رخ داد و از یک بازی که می‌شد از اسپانسرهای قوی استفاده کرد و درآمدزایی کنیم محروم شدیم. امیدوارم این اتفاق دیگر تکرار نشود.

نتیجه را چه پیش‌بینی می‌کنید؟

اگر پرسپولیس از تک موقعیت‌هایش استفاده کند چه بسا برنده شود. مهم هوش و ذکاوت بازیکنان و بار روانی روی دوش آنهاست. این بازی بیشتر جنبه روانی دارد تا فنی و تاکتیکی. اگر بتوانند از بار روانی حضور رونالدو در ترکیب حریف خارج شوند، می‌توانند بازی موفقی ارایه بدهند.

سوال آخر، درباره دیدار احتمالی علی دایی با رونالدو چه نظری دارید؟

علی دایی آنقدر بزرگ هست و آنقدر اعتبار جهانی و بین‌المللی دارد که دیدارهای اینچنینی آیتمی نیست که دایی را وارد آن کنیم و این جالب نیست. هر دو دارای وجهه بین‌المللی هستند. حالا رونالدو به لحاظ فنی و کسب افتخار بیشتر و موفق‌تر. علی دایی اگر در برزیل به دنیا می‌آمد شاید ۵ دوره جام جهانی بازی می‌کرد!

منبع: اعتمادآنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.