دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: بزرگترین دستاورد دفاع مقدس در غرب آسیا شکل‌گیری جبهه مقاومت و برقراری امنیت با همراهی دیگر کشورها و مقابله با تهدیدات برای رسیدن به صلح‌ مشترک است.

سرلشکر صفوی: بزرگ‌ترین دستاورد دفاع مقدس شکل‌گیری جبهه مقاومت است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا صبح امروز (دوشنبه، ۲۷ مهرماه) در همایش تخصصی دفاع مقدس و تأثیرات آن بر امنیت ایران و منطقه غرب آسیا، گفت: پس از گذشت ۳۴ سال از پایان جنگ این همایش تخصصی توسط پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی برگزار می‌شود. 

وی افزود: این همایش علمی تخصصی است و پیشکسوتان دفاع مقدس، اساتید و صاحب‌نظران در حوزه دفاعی، امنیت ملی و منطقه‌ای مطالب خود را ارائه می‌دهند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه دو رخداد عظیم پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی دفاع مقدس به رهبری حضرت امام (ره) تغییر و تحولاتی در مبنای دفاع و امنیت به وجود آورد، تاکید کرد: پس از سال‌های دفاع مقدس با رهبری امام خامنه‌ای و الگوگیری از دفاع مقدس، جبهه مقاومت تشکیل و سپس تقویت شد.

وی ادامه داد: بعد از عملیات فتح خرمشهر، رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان‌ حمله کرد و گروهی از ایران به‌عنوان مستشاران و یک یا دو واحد نظامی به درخواست دولت سوریه به کمک لبنان رفت؛ البته بعد از آن حضرت امام (ره) فرمودند که آن یگان‌های نظامی برگردند.

سرلشکر صفوی در پاسخ به سوالی درباره چگونگی تاثیر دفاع مقدس بر شکل‌گیری مقاومت اسلامی در لبنان، گروه‌های فلسطینی و  شکل‌گیری جهاد اسلامی و تقویت جنبش حماس، بیان کرد:  تا قبل از پیروی انقلاب اسلامی، ایدئولوژی‌های خاصی بر گروه‌های فلسطینی حاکم بود؛ اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در طول دفاع مقدس، گروه جهاد اسلامی با یک انگیزه و دید اسلامی و در جهت مبارزه برای آزادی قدس شریف به وجود امد.

وی افزود: دفاع مقدس به گروه‌های فلسطینی این امید را داد که می‌توانند بر رژیم تا بن دندان مسلح صهیونیستی غلبه کنند و این کار عملاً در جنگ‌های ۳۳ روزه و ۵۵ روزه و پاسخ به حملات نظامی که صهیوست‌ها به نوار غزه و کرانه باختری داشتند، صورت گرفت.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا، تصریح کرد: فرهنگ دفاع مقدس توانست جبهه مقاومت را در مقابل ائتلاف متجاوز آمریکایی-صهیونیستی و برخی کشورهای عربی که همراه آمریکا بودند، شکل دهد تا در مقابل آن‌ها ایستادگی کند و شکست‌شان دهد.

وی در پایان گفت: بزرگترین دستاورد دفاع مقدس در غرب آسیا شکل‌گیری جبهه مقاومت و برقراری امنیت با همراهی دیگر کشورها و مقابله با تهدیدات برای رسیدن به صلح‌ مشترک است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.