کارگردان سریال «بازپرس» درباره اینکه ساخت سریال با موضوع مسائل روز جامعه چقدر می‌تواند مخاطب را جذب تلویزیون کند؟ معتقد است باورپذیری و همذات‌پنداری در موضوعات روز موجب جذب بیشتر مردم می‌شود.

احمد معظمی: «بازپرس» قصه روز و مطالبه مردم بود

به گزارش قدس آنلاین، احمد معظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: امروز بیننده دسترسی زیادی به انواع سریال‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دارد و با فشردن یک دکمه می‌تواند سریال‌های روز دنیا را دانلود کند بنابراین ویترین متنوعی برای انتخاب دارد.

به گفته وی وقتی به سمت ساخت قصه‌ای که از واقعیت‌های جامعه گرفته شده می‌رویم برای مردم باورپذیرتر است اما برخی سریال‌ها با ترفندهایی سعی می‌کنند به جای تمرکز روی قصه و شخصیت‌پردازی و با استفاده از هنرپیشه‌های معروف و قصه کلیشه‌ای یک خطی و به زور رنگ و لعاب، مخاطب بگیرند.  

احمد معظمی: «بازپرس» مطالبه مردم بود

کارگردان سریال «خانه امن» اضافه کرد: بیشتر سریال‌هایی که قبلاً ساخته بودم دارای صحنه‌های اکشن و پر از حادثه بود که در زمان خودشان مورد اقبال مخاطبان قرار گرفت اما می‌خواهم بگویم در شرایط فعلی، لازم است نیاز مخاطب را شناخته و براساس نیاز جامعه و با احترام به بیننده فیلم و سریال ساخته شود. 

معظمی اظهار کرد: منظور از قصه روز این است که مخاطب احساس همذات‌پنداری با قصه کند و بپذیرد موضوع واقعی است مثلاً اکنون اگر درباره وحشت از آبله مرغان سریالی ساخته شود باورپذیر نیست در حالی که این روند درباره کرونا و جهش جدید می‌تواند جذاب و باورپذیر باشد. مردم از اتفاق‌هایی که در اطرافشان می‌افتد آگاه هستند و ما نمی‌توانیم قصه‌ای مثل آبله مرغان را قصه روز قلمداد کنیم چون مشکل چند دهه پیش در مملکت حل شده است، اما جالب است بدانید با اینکه نوشتن و تحقیق قصه «بازپرس» حدود دو سال طول کشید اما زمانی که ساخته و پخش شد باز هم قصه روز و مطالبه مردم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.