معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: در تولید سلاح‌های موشکی و پهپادی و سایر سلاح‌های مورد نیاز کشور به جایگاه بلندی رسیده‌ایم که آن را انکار نمی‌کنیم اما همه آن‌ها برای تقویت بنیه دفاعی و ارتقای توان بازدارندگی ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امیر سیاری: سلاح‌های موشکی و پهپادی برای تقویت بازدارندگی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا،  امیر حبیب الله سیاری در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع با بیان این‌که «حضرت علی(ع) بیان کردند «اگر صلح می‌خواهی آماده جنگ باش.» مفهوم این سخن یعنی بازدارندگی» ادامه داد: اگر دارای توانمندی بالای بازدارندگی باشیم متجاوزان قصد حمله و تجاوز را از سر بیرون خواهند کرد و طمعکاران چشم بر خاک و منافع کشورها خواهند بست. این سخن حضرت علی سرلوحه ما در ارتش است تا بتوانیم صلح را در منطقه برقرار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به فرموده رهبری ما ملت صلح طلب هستیم و سر ستیز با هیچ ملتی را نداریم. «صلح» و «دفاع» در ارزش‌های انقلابی و فرهنگ ملی ما دو کلمه پسندیده‌ای هستند. با ملت صلح طلب هستیم و از ۲۰۰ سال پیش به این سو کشور ایران همواره مورد تاخت و تاز متجاوزان قرار گرفته و هیچ حمله‌ای به هیچ کشوری نداشته‌ایم. به صلح طلب بودن و آمادگی دفاعی بالای خود افتخار می‌کنیم.

وی با اشاره به نگرش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به «صلح» به خصوص در دوران دفاع مقدس گفت: موضع‌گیری حضرت امام درباره صلح به خوبی میزان صلح طلب بودن ایران حتی در دفاع مقدس را نشان می‌دهد. وقتی موضوع پایان جنگ و صلح با عراق مطرح شد امام خمینی مذاکره و آشتی با عراق را به برگشتن نیروهای متجاوز بعثی به پشت مرزهای بین المللی منوط کردند اما با نپذیرفتن این خواسته امام از سوی طرف‌های غربی و رژیم بعثی عراق جنگ ادامه پیدا کرد؛ چراکه ایران ملتی عزت طلب است که برای تمامیت ارضی خود احترام قائل است.

معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: در همان مقطع با وجودی که شهرهای آبادان و خرمشهر زیر آتش خمپاره رژیم بعثی عراق قرار داشت اما امام خمینی مانع آن بودند که مناطق مسکونی عراق از سوی ارتش اسلام گلوله باران شود آیا این نگرش و رفتار امام خمینی نشان دهنده صلح طلب بودن ایران نبود؟

وی ادامه داد: یا وقتی در موشک باران شهرهای ایران توسط رژیم اشغالگر بعثی امام خمینی با مقابله مثل نیروهای ایرانی مخالفت کردند و تاکید داشتند ما با مردم عراق سر جنگ نداریم. حفظ کرامت انسان‌ها و انسان دوستی امام خمینی تا این حد برای نیروهای نظامی اهمیت داشت. مدعیان صلح طلب نبودن ایران آیا می‌توانند حتی یک مدرک بیاورند که ایران در دفاع مقدس در مقابله با بمباران شیمیایی شهرهای خود یک بمب شیمیایی به طرف عراق شلیک کرده باشد؟

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: قیمت بلند عزیزان دافوس امروز در بحث تامین تجهیزات نظامی زمینی و پدافند هوایی بسیار موفق عمل کرده‌ایم و نسبت به گذشته پیشرفت‌های بسیاری به دست آورده‌ایم.

سیاری ادامه داد: در نیروی دریایی ارتش ناو شکن ۱۲۰۰ تنی ما دور دنیا را طی کردیم که این نشان دهنده توانمندی‌های علمی و صنعتی و نظامی ایران است. در سلاح‌های موشکی و پهپادی و سایر سلاح‌های مورد نیاز کشور نیز به جایگاه‌های بلندی رسیده‌ایم که آن را انکار نمی‌کنیم اما همه این سلاح‌ها برای دفاع و ارتقاء توان بازدارندگی ایران به کار گرفته می‌شود.

وی پیام رزمایش‌های ایران در منطقه را «صلح و دوستی» از طریق بالا بردن توان نظامی نیروهای مسلح کشورمان اعلام کرد و با انتقاد از برخی کشورها گفت: در حالی که اعزام ناوگروه ۸۶ به دور دنیا را با هدف ارسال پیام صلح و دوستی به دنیا انجام دادیم اما بسیاری از کشورها در طول مسیر این ناو گروه با تبعیت از سیاست‌های خصمانه کشورهای غیر صلحدوست اجازه پهلوگیری را ندادند که باعث تاسف و نشان دهنده ناسازگاری آنها با جمهوری اسلامی ایران است.

وی در واکنش به این رفتار کشورها، گفت: البته ناوگره ۸۶ ارتش بر اساس پیش‌بینی‌ها آذوقه و تجهیزات مورد نیاز خود را بدون نیاز به پهلوگیری در اختیار داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.