مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان رضوی از صرف ۱۶۵ میلیاردریال اعتبار برای جبران کسری آب دو شهر و ۱۵ روستا در شهرستان مرزی خواف در این استان مرزی خبرداد.

۱۶۵ میلیارد ریال صرف جبران کسری آب در شهرستان مرزی خواف شد 

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب خراسان رضوی، حسین امامی در همین رابطه به حفر و تجهیز دو حلقه چاه، اجرای ۱۰ کیلومتر خط انتقال و احداث یک باب ایستگاه پمپاژ با اعتباری افزون بر ۱۱۰ میلیارد ریال برای رفع مشکل تأمین آب شهر خواف و ۱۵ روستای زیر مجموعه مجتمع کلاته‌های بخش مرکزی با ۴۶ هزار و ۳۰۰ نفر جمعیت تحت پوشش اشاره و اظهار کرد: یک حلقه چاه آب شرب هم با دبی ۲۲ لیتر بر ثانیه به منظور تأمین کسری آب ۱۳ هزار مشترک شهر نشتیفان با ۵۵ میلیارد ریال حفر شد.

به گفته مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان رضوی در شهر نشتیفان و روستاهای بخش سلامی و بخش مرکزی خواف نیز از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به اصلاح ۹ کیلومتر شبکه توزیع آب شرب اقدام شده است و یا در دستور کار برنامه جامع اصلاح و بازسازی شبکه‌های فرسوده توزیع آب قرار دارد.

وی مهندسی مجدد ۱۷ حلقه چاه آب شرب و تعویض الکترو پمپ، ترانس، تابلو برق، کابل‌ها و لوله آبده در شهرستان خواف را خاطر نشان کرد که افزایش آبدهی و راندمان الکترو پمپ و کاهش هزینه‌های انرژی در مسیر آبرسانی در روستاها و شهرهای تحت پوشش را باعث شد.

امامی افزود: آبرسانی به ۴۵۰ خانوار در طرح نهضت ملی مسکن در خواف با اجرای یک هزار و ۸۰۰ متر توسعه شبکه و ساخت هفت باب حوضچه شیرآلات با سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد ریال، اصلاح شبکه آبرسانی به طول ۳۵ کیلومتر در چهار روستای با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد و تکمیل مخزن یک هزار مترمکعبی ذخیره آب شرب توسط آبفای عملیاتی شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: از ۵۲ هزار مشترک آب در شهرستان خواف ۳۰ هزار مشترک، شهری و ۲۲ هزار مشترک روستایی هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.