معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان، از توزیع ۳۰۰ هزار بسته مشق احسان در بین دانش آموزان با مشارکت بیش از ۳۰ هزار گروه مردمی، مساجد و همکاری وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

توزیع ۳۰۰هزار بسته مشق احسان در بین دانش آموزان مناطق کم برخوردار

علی عسگری معاون اجتماعی گفت: امسال تعداد ۳۰۰ هزار بسته لوازم‌التحریر با مشارکت بیش از ۳۰ هزار گروه مردمی، مساجد و همکاری وزارت آموزش و پرورش بین دانش‌آموزان در مناطق کم برخوردار سطح کشور توزیع خواهد شد.

وی افزود: این بسته‌ها شامل کیف، دفتر، مداد، خودکار، پاک کن، تراش، مداد رنگی، جامدادی، خط کش به ارزش ریالی هر بسته حدود ۴۰۰ هزار تومان است که تمام اقلام از تولیدکنندگان ایرانی خریداری شده است.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان تاکید کرد: در این مرحله ۱۲۰ میلیارد تومان برای اجرای این مرحله از پویش مشق احسان هزینه شده و بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام تاکنون ۱.۵ میلیون بسته لوازم‌التحریر در سراسر کشور توزیع کرده است.

در ادامه، حمید سلیمی مدیر قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در آئین ششمین مرحله پویش مشق احسان در مناطق کم‌برخوردار کشور به شاخص‌های مختلف ارزیابی عدالت آموزشی اشاره کرد و گفت: سرانه محیط آموزشی، سرانه تعداد معلمان، بازماندگان از تحصیل به عنوان شاخص‌های عدالت آموزشی در نظر گرفته شده اند و تلاش می‌کنیم چرخه تبعیض گونه که در آموزش وجود دارد را در برخی از مؤلفه ها از بین ببریم.

وی با اشاره به بازدید از مدارس دولتی، نمونه دولتی و سمپاد در مناطق کم برخوردار، اظهار داشت: در این مدارس، موضوع هویت مخاطبان، امید و انگیزه با روند نزولی مواجه است.

سلیمی تاکید کرد: با ایجاد فرایندهایی باید رشد مخاطبان را در نظر بگیریم و کارویژه ما تعریف فرآیندهایی برای رشد و توانمندسازی دانش آموزان و معلمان است.

وی با اشاره به اقلام اهدایی در قالب پویش ملی مشق احسان، یادآور شد: همه اقلام تولید داخل هستند و حتی جامدادی‌ها، تولید زنان سرپرست خانوار و کارگاه‌هایی این که این افراد در آن شاغل هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.