رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از تشکیل کارگروه تخصصی پیشگیری از سقط جنین با هدف پیگیری و برخورد با متخلفین در صورت انجام سقط غیرقانونی در حوزه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد.

تشکیل کارگروه پیشگیری از سقط جنین در هرمزگان/با متخلفین سقط غیرقانونی برخورد می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، دکتر غلامعلی جاودان صبح امروز (۲۸ شهریورماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به اهمیت طب ایرانی اسلامی در درمان ناباروری، ویزیت پزشک متخصص طب ایرانی اسلامی در شهرستان‌های میناب و بندرعباس انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص درمان زوجین نابارور تصریح کرد: کلینیک سطح یک ناباروری در تمامی بیمارستان‌های دولتی استان به منظور ویزیت و انجام اقدامات تشخیصی درمانی اولیه زوجین نابارور راه‌اندازی شده است.

وی بیان کرد: مرکز تخصصی سطح دو ناباروری در بیمارستان حضرت ابوالفضل میناب و بیمارستان شهدا بندرلنگه تجهیز و راه‌اندازی شده است که ویزیت تخصصی توسط متخصص زنان، اورولوژیست و خدمت تخصصی IUI انجام می‌شود.

دکتر جاودان بیان کرد: مرکز ناباروری سطح سه دانشگاه واقع در بندرعباس تجهیز و بهینه‌سازی شده است و خدمات تخصصی ویزیت فوق تخصص، جنین شناس، IUI، ‌IVF، عمل جراحی تخصصی و ... ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه هزینه‌های مالی در حدود ۹۰ درصد هزینه ها تحت پوشش بیمه است، خاطرنشان کرد: مرکز درمان ناباروری سطح سه دانشگاه طرف قرارداد بیمه‌های پایه است.

دکتر جاودان ادامه داد: با اقدامات مراقبتی انجام شده برای مادران باردار در استان شاهد کاهش مرگ و میر مادران باردار به دلیل عوارض زایمانی هستیم و در حال حاضر این شاخص مرگ و میر مادران باردار بدلیل عوارض زایمانی در استان از ۶۱ در ۱۰۰ هزار تولد در سال ۱۴۰۰ به ۲۳ درصد هزار تولد در سال ۱۴۰۱  کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.