اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، شانزدهمین جشنواره ملی شعر «در کوچه آفتاب» را در راستای یادمان قیصر امین پور برگزار می‌کند.

انتشار فراخوان شانزدهمین جشنواره ملی شعر در کوچه آفتاب خوزستان

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان صبح امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند و انجمن شعر آن شهرستان، شانزدهمین جشنواره ملی شعر «در کوچه آفتاب» را برای یادمان زنده یاد قیصر امین‌پور با حضور شاعران ملی و استانی در مورخ هشتم آبان ماه در شهرستان گتوند برگزار می‌کند.

مجید منادی بیان کرد: انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، نقش زنده‌یاد امین‌پور در شعر و ادبیات معاصر فارسی، تأثیر فرهنگ مقاومت و ایثار در رشد و اعتلای آفرینش‌های ادبی، تأثیر اشعار امین‌پور بر ادبیات کودک و نوجوان و خلق اشعار خلاقانه برای گروه سنی کودک و نوجوان از جمله محورهای جشنواره یاد شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خبر داد: بعد از بررسی و داوری، آثار برگزیده معرفی می‌شوند.

منادی، هدف از برگزاری این جشنواره را گسترش و توسعه فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس، تلاش در راستای شناخت ویژگی‌های شخصیتی، علمی و ادبی شاعر انقلاب، زنده‌یاد امین‌پور و شناسایی شاعران و پژوهشگران ملّی به منظور رشد و اعتلای خلاقیت‌ها و آفرینش‌های ادبی آنان عنوان کرد.

وی گفت: هر شاعر می‌تواند در هر بخش از جشنواره حداکثر سه اثر خود را که قبل از آن در هیچ جشنواره یا کنگره پذیرفته نشده به دبیرخانه جشنواره به نشانی اینترنتی darkoocheaftab@gmail.comاارسال و یا آثار خود را به همراه فرم موجود در فراخوان تکمیل و به نشانی خوزستان، گتوند، جاده اصلی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند پست کنند.

وی با بیان اینکه حضور شاعران در جشنواره الزامی است، اظهار کرد: برگزیدگان برای خوانش اشعارشان باید در جشنواره حضور داشته باشند و در صورت غایب بودن براساس قوانین جشنواره از برگزیده تقدیر نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.