رئیس بنیاد ملی نخبگان مازندران از برگزاری همایش ملی علامه ذوالفنون در ۵ مهرماه خبر داد.

همایش ملی علامه ذوالفنون ۵ مهرماه در ساری برگزار می شود

دکتر محمد آزادبخت در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه در این همایش تکریم علامه حسن حسن زاده آملی صورت می گیرد، اظهار کرد: این همایش ملی، ۵ مهرماه مصادف با ایام رحلت علامه در مجتمع پیامبر اعظم(ص) دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار می شود.

وی با اعلام اینکه دکترمحمدباقر لاریجانی داماد علامه حسن زاده آملی در این همایش سیره اخلاقی و زندگی حضرت علامه را تشریح می کنند، دیگر برنامه های این همایش را ارائه مقالات برتر، سخنرانی شاگردان برجسته علامه، برگزاری نشست های تخصصی، برپایی نمایشگاه تخصصی آثار علامه و نمایشگاه خوشنویسی و نگارگری از سخنان علامه عنوان کرد.

دکتر آزادبخت با بیان اینکه همایش ملی ذوالفنون با مشارکت بنیاد نخبگان مازندران، دانشگاه علوم پزشکی استان و حوزه علمیه خواهران برگزار می شود، ادامه داد: در حاشیه این همایش در دو سالن مجزا پنل های فلسفه و عرفان نیز ارائه خواهد شد.

رونمایی از کتاب "در ثنای آفتاب حُسن"

رئیس بنیاد ملی نخبگان مازندران گفت: قبل از رحلت علامه حسن زاده آملی در نظر داشتیم از قلم علامه در قالب کتابی تکریم کنیم با این نیت که عموم مردم بتوانند از آثار ایشان استفاده کنند.

دکتر آزادبخت افزود: بدنبال تدوین الگویی بودیم که هر اثر علامه را به یک استاد حوزه و دانشگاه بسپاریم تا در ۶ تا ۱۲ صفحه محتوای کتاب را تشریح و هدف علامه از نوشتن کتاب مذکور را بررسی کند و اینکه بگوید کتاب علامه چه امتیازی نسبت به کتاب های مشابه دارد.

وی ادامه داد: سرانجام تلاش اساتید به بار نشست و رونمایی از کتاب "در ثنای آفتاب حُسن" در همایش ملی ذوالفنون صورت می گیرد.

آزادبخت با اشاره به اینکه در این کتاب، ۲۰ کتاب علامه حسن زاده آملی تکریم شده است، یادآور شد: کتاب دیگری را در دست تدوین داریم که در آن کتاب از ۱۵ شاگرد برجسته علامه خواستیم درباره ایشان بنویسند.

وی افزود: این کتاب در ۳۰۰ صفحه منتشر خواهد شد و تلاش می کنم به همایش برسد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان مازندران با اعلام اینکه ۳۹ مقاله دریافت و برای داوری ارسال و مقالات برتر نیز انتخاب شدند، از انتشار مقالات برگزیده در مجله "دین و سلامت" خبر داد.

آزادبخت با بیان اینکه علامه حسن زاده آملی بیش از ۱۰۰ کتاب منتشر کردند و بیش از ۱۰۰ کتاب منتشرنشده دارند، تاکید کرد: بدنبال برگزاری بین المللی همایش ملی علامه ذوالفنون هستیم و این احتمال وجود دارد این همایش در تهران و قم هم برگزار شود.

تکریم ۶ استاد برحسته مازندرانی

رئیس بنیاد ملی نخبگان مازندران با اشاره به اینکه در قالب ۵۳ بسته به نخبگان خدمت ارائه می دهیم که یکی از این بسته ها، تکریم نخبگان است، از انتشار ۶ کتاب برای تکریم ۶ استاد برجسته خبر داد.

آزادبخت با اشاره به اینکه برای هر همایش تکریم، کتابی هم منتشر کردیم، گفت: کتاب "ستاره پرفروغ" را برای دکتر زاهد پاشا، کتاب "فرشتگان بر دستان استاد بوسه می زنند" برای دکتر بابامحمودی و کتاب "ندا آمد قدر نعمت را بدانید" برای دکتر نعمت زاده انتشار یافت.

وی یادآور شد: محتوای این کتاب ها شامل زندگینامه، نقش استاد، نظرات اعضای خانواده، دانشجویان و اساتید درباره استاد مذکور است.

آزادبخت خاطرنشان کرد: تولید کتب زندگی اساتید، الگوی پایدار و ماندگاری برای آیندگان خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.