سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از برگزاری کنگره شهدای غریب در این استان خبر داد.

کنگره شهدای غریب در زنجان برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، عباس برزگر روز سه شنبه گفت: کنگره شهدای غریب به منظور تکریم و تجلیل از آزادگانی که به درجه رفیع شهادت نائل آمدند برگزار می‌شود که باید آزادگان در این حوزه پای کار باشند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد استانی کنگره شهدای غریب تصریح کرد: برای هر ستاد استانی ۲۱ برنامه پیش‌بینی شده که برنامه‌های خود را بر اساس ظرفیت استانی اجرا می‌کنند.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه وجه تمایز این کنگره آن است که آماری از شهدای غریب در دسترس نیست، ادامه داد: استان زنجان ۵ شهید غریب دارد که اخیراً ۴ شهید نیز به این آمار اضافه شده و باید شناسایی شوند.

وی از راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی شهدای غریب همزمان با گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس خبر داد و افزود: شهریور امسال همایش گنگره شهدای غریب برگزار و به صورت رسمی دبیرخانه این کنگره در استان فعالیت خود را شروع کرد.

برزگر به اجرای بند واو تبصره (۹) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و ادامه داد: در تلاش هستیم به منظور اجرای این بند قانونی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از ظرفیت دستگاه‌ها استفاده شود که گروه‌های دانش بنیان این کار را انجام دهند و بانک داده‌ای در این خصوص ثبت و ضبط شود.

وی گفت: در این روش هر شهید یک پروفایل خواهد داشت و همه اطلاعات مربوط به شهدا ثبت خواهد شد.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان همچنین بر پیگیری اعتبارات مجموعه توانبخشی ایثار زنجان که از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان است، تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.