رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از اجرای طرح پاکسازی محیط‌های اطراف مدارس و برخورد قاطع پلیس با خرده‌فروشان مواد مخدر همزمان با بازگشایی مدارس خبر داد.

برخورد قاطع پلیس با خرده‌فروشان موادمخدر همزمان با بازگشایی مدارس

سردار ایرج کاکاوند ضمن تبریک شروع سال تحصیلی جدید به اهالی تعلیم و تربیت به‌ویژه دانش آموزان، دانشجویان، اساتید، معلمان به اجرای طرح پاک سازی و کنترل محسوس و نامحسوس محیط های اطراف مدارس در راستای برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت اجتماعی اشاره کرد و اظهار کرد: طی هم‌افزایی‌ها و تشریک مساعی‌های صورت‌پذیرفته با ارگان‌ها و نهادهای درون و برون سازمانی، طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی به‌ویژه برخورد با معتادان متجاهر و فروشندگان مواد مخدر همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید با برنامه ریزی های صورت پذیرفته تا شعاع مطمئنه اطراف مراکز آموزشی و تحصیلی در سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی به تشریح جزئیات این طرح پرداخت و عنوان کرد: یکی از ماموریت های اولویت دار پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا اجرای طرح های ویژه پاکسازی پیرامون محیط های آموزشی به ویژه مدارس از حضور عناصر توزیع کننده مواد است؛ در همین راستا پلیس با فعال کردن واحدهای گشتی و یگان های ضربت مبارزه با مواد مخدر به صورت محسوس و نامحسوس در سراسر کشور در صدد مقابله جدی با خرده‌فروشان و معتادان متجاهر اطراف اماکن آموزشی است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا همچنین به شناسایی و رصد مدارس واقع در نقاط آلوده و حاشیه‌نشین شهرها توسط پلیس پیش از اجرای طرح‌های پاکسازی اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه با راه‌اندازی قرارگاه تشدید برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر برابر تدابیر فرمانده کل انتظامی کشور از اسفندماه سال گذشته، شاهد وضعیت نسبتاً مطلوبی در خصوص ساماندهی معتادان متجاهر و برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر هستیم همچنین با اشراف اطلاعاتی نقاط آلوده اطراف مدارس و محیط های آموزشی تحت رصد و پوشش انتظامی پلیس قرار گرفته است و با قاطعیت با خرده فروشان مواد مخدر در این نقاط برخورد می شود.

سردار کاکاوند در ادامه پیشگیری را به عنوان رکن اصلی کاهش جرایم در جامعه عنوان کرد و گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر با اقدامات مختلف اجتماعی و فرهنگی سعی در کاهش معضل اعتیاد در جامعه دارد در همین ارتباط پلیس از طریق انجام اقدامات فرهنگی با همراهی معلمان پرورشی، مشاوران، گروه های هنری و... و. اقدام به فرهنگ‌سازی در حوزه مبارزه با مواد مخدر و ارتقای توانایی هایی نظیر فراگیری مهارت‌های "نه" گفتن و "تاب‌آوری" در بین محیط‌های آموزشی به‌ویژه مدارس پرخطر می‌کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا همچنین با تاکید بر اینکه اعتیاد به مواد مخدر، سلامت بخشی از سرمایه‌های انسانی کشور به ویژه جوانان و نوجوانان را مورد تهدید قرار می دهد، اظهار کرد: مقابله و پیشگیری از اعتیاد نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی است؛ از این رو نقش دستگاه هایی نظیر صدا و سیما، شهرداری، بهزیستی، ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، سازمان‌های مردم نهاد و ... در همکاری با پلیس به منظور آگاهی‌بخشی جوامع هدف بسیار مهم است.

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، وی در پایان با اشاره به اینکه مبارزه با اعتیاد نیازمند عزم همگانی و مشارکت اجتماعی شهروندان است، خاطرنشان کرد: از شهروندان تقاضا داریم همچون گذشته با پلیس همکاری کرده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.