مرجع تقلید شیعیان بر حراست از فرهنگ حوزه تاکید کرد و گفت: فرهنگ حوزه نباید تبدیل به فرهنگ دانشگاه شود و اساس فرهنگ حوزه طلبه‌پروی و محقق پروری است.

آیت‌الله سبحانی: فرهنگ حوزه نباید دانشگاهی شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله جعفر سبحانی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه که در مدرسه علمیه دارالشفا برگزار شد، طی سخنانی با تاکید بر اینکه مسلمانان برای تبلیغ اسلام باید مسلح به سلاح‌های بیان و نگارش باشند، اظهار کرد: اولین خطاب به پیامبر، خطاب به خواندن است و این موضوع نشان از اهمیت سواد است.

وی با اشاره به گذشت بیش از یکصد سال از تأسیس حوزه علمیه قم گفت: مردان بزرگ کارهای بزرگ می‌کنند و آیت‌الله حائری هم از مردان بزرگی بود که اقدام به تأسیس حوزه علمیه قم کرد و با آغاز به کار این نهاد مقدس برکات بسیاری قسمت ایران شده که یکی از آنان انقلاب اسلامی است. 

مرجع تقلید شیعیان بر حراست از فرهنگ حوزه تاکید کرد و گفت: فرهنگ حوزه نباید تبدیل به فرهنگ دانشگاه شود و اساس فرهنگ حوزه طلبه‌پروی و محقق پروری است و تا به امروز به برکت حوزه علمای بزرگی پرورش یافته‌اند که چراغ راه ما هستند و فرهنگ آنان باید حفظ شود.

وی با بیان اینکه آزمون‌های حوزه باید کتبی و حضوری باشد، تصریح کرد: اگر بخواهیم حوزه قدرت علمی تحقیقی و عمقی خود را داشته باشد باید فرهنگ حوزه را حفظ کنیم.

آیت‌الله سبحانی بر پاسخگویی به سئوالات و شبهات جوانان توسط طلاب حوزه علمیه تاکید کرد و افزود:  در دنیای رسانه‌ای امروز با وجود فضای مجازی جوانان با شبهات مختلف روبرو هستند که باید به این شبهات پاسخ داد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.