سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی اجرای تاثیر قطعی معدل تا سه سال به تعویق افتاد و تا وقتی زیرساخت ها فراهم شود، کنکور به سبک سابق برگزار می شود.

شرط فراهم شدن زیرساخت‌ها برای اجرای تاثیر قطعی معدل در کنکور

 احمدحسین فلاحی با بیان این مطلب افزود: مصوبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره کنکور یک تعدیلی بین مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبات قبلی مجلس که اصلاحیه ای بر مصوبه سال ۱۳۹۲ بود، برقرار می کرد.

وی افزود: ولی از آنجایی که نمایندگان با این موضوع مخالف بودند و گفتند که عدالت آموزشی رعایت نمی شود، تاثیر قطعی معدل ولو اینکه اختیارش به شورای عالی آموزش و پرورش داده شود، با همه مناطق سازگاری ندارد، در بسیاری از مناطق زیرساخت ها فراهم نیست، معلم به اندازه کافی ندارند و در واقع کیفیت آموزش یکسان نیست، بنابراین بر این اساس نمی شود این شیوه کنکور را عملی کرد.

فلاحی خاطرنشان کرد: لذا نمایندگان مجلس این پیشنهاد را مطرح کردند که در سه سال آینده کنکور به سبک ۱۴۰۱ برگزار شود تا دغدغه عدالت آموزشی رعایت شود.

وی یادآور شد: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاثیر قطعی معدل همراه بود. در واقع ۴۰ درصد نمره شرط معدل و ۶۰ درصد سهم آزمون کتبی سراسری بود. دو نوبت به این شیوه برگزار شده است و آموزش و پرورش مدعی است که زیرساخت ها را فراهم کرده است، در همه مناطق این شرایط برقرار است و امتحانات نهایی و تصحیح اوراق را بر اساس استانداردها برگزار می کند و همه موارد رعایت شده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: اما عده ای به این نوع شیوه برگزاری کنکور اعتراض کردند و گفتند در واقع با این سبک آزمون، ترمیم معدل آنها صورت نگرفته و در کنکور ضرر کرده اند همین مسئله باعث شد یک نگاه اصلاحی به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفته است.

وی گفت: خروجی این اصلاح مصوبه اخیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بود که به صحن مجلس آمد و تصویب شد. بر اساس آن تغییرات و تاثیر قطعی معدل تا سه سال به تعویق افتاد و تا سه سال آینده کنکور به سبک سابق برگزار می شود تا وقتی که زیرساخت ها فراهم شود.

فلاحی گفت: پس از فراهم شدن زیرساخت ها کنکور بر اساس مصوبه ای که تاثیر قطعی معدل را بیان می کند و با تشخیص شورای آموزش و پرورش دروس عمومی و اختصاصی تعیین شود، برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.