کاخ سفید خواستار تصویب ارسال کمک‌های نظامی بیشتر از سوی کنگره ایالات متحده به اوکراین شد.

کاخ سفید خواستار کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، کاخ سفید چهارشنبه با تاکید بر اینکه ضدحمله اوکراین همچنان ادامه دارد و با شروع فصل سرما شرایط برای نیروهای این کشور سخت‌تر خواهد شد، از کنگره آمریکا درخواست کرد تا میلیاردها دلار حمایت اضافی از اوکراین را تصویب کند.

جان کربی سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران، گفت: جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده، مشتاقانه منتظر است تا در دیدار روز پنجشنبه خود با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در کاخ سفید، چشم‌انداز میدان جنگ را دریافت کند.

کربی با بیان اینکه کاخ سفید با توجه به مخالفت برخی از اعضای کنگره آمریکا، زلنسکی را تشویق کرده است تا با قانونگذاران آمریکایی دیدار و آنها را برای ادامه حمایت نظامی آمریکا از اوکراین قانع کند، افزود: واقعاً در زمان حساسی قرار داریم چرا که پائیز و فصل سرما را در پیش داریم.

وی گفت: موافقت کنگره آمریکا با افزایش حمایت‌های بیشتر از اوکراین بسیار حیاتی است زیرا اگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اجازه داشته باشد کنترل اوکراین را به دست بگیرد و تا مرز ناتو پیش برود، هزینه به مراتب بیشتری برای ما در پی خواهد داشت.

سخنگوی کاخ سفید خاطرنشان کرد: اگر فکر می‌کنید که هزینه حمایت از اوکراین در حال حاضر زیاد است، تصور کنید که اگر ما از آنجا خارج شویم و اجازه دهیم پوتین اوکراین را بگیرد، در آینده برای دفاع از تمامیت ارضی و حق حاکمیت خود و متحدان‌مان چه هزینه‌های گزافی هم از نظر مالی و هم از نظر تلفات انسانی از جمله تلفات نیروهای آمریکایی متحمل خواهیم شد.

کربی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر زلنسکی بهتر از هر کس می‌تواند پیام مردم و نیروهای مسلح اوکراین را به دیگران انتقال دهد، خاطرنشان کرد: ما فکر می‌کنیم که برای اعضای کنگره واقعاً مهم است که بتوانند مستقیماً از شخص زلنسکی در مورد آنچه که وی در این ضدحمله با آن روبه‌رو است و راهی را که باید ادامه دهد، بشنوند.

به نوشته رویترز، هم حزبی‌های بایدن در مجلس سنا راه را برای تحقق خواسته وی برای تصویب اهدای ۲۴ میلیارد دلار کمک اضافی به اوکراین فراهم می‌کنند اما مشکل رئیس جمهور آمریکا با کنگره این کشور است که نمایندگان جمهوری‌خواه در آن اکثریت را به دست دارند و در برابر این درخواست مقاومت نشان داده‌اند.

زلنسکی قرار است بعدازظهر پنجشنبه پس از سخنرانی در کنگره و دیدار با مقامات نظامی آمریکا با بایدن دیدار کند.

کی‌یف پیش از این بارها از دولت بایدن درخواست دریافت سامانه‌های موشکی تاکتیکی ارتش آمریکا موسوم به ATACMS برای کمک به ضدحمله نیروهای اوکراین و ایجاد اختلال در خطوط تدارکاتی، پایگاه‌های هوایی و شبکه‌های ریلی در سرزمین‌های تحت اشغال روسیه کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.