همایش آموزشی انتخابات ویژه معاونین سیاسی فرمانداری‌ها و بخشداران خراسان رضوی با حضور معاون مدیرکل انتخابات وزارت کشور و دبیر ستاد انتخابات استان برگزار ‌شد، در این دوره آموزشی ۸۰ نفر از معاونان سیاسی فرمانداران و بخشداران مستقل خراسان رضوی حضور داشتند.

همایش آموزشی انتخاباتی معاونین فرماندارن و بخشداران خراسان رضوی برگزار شد

به گزارش قدس خراسان، امیر فریدنیا در همایش آموزشی انتخاباتی معاونین فرماندارن و بخشداران خراسان رضوی اظهار کرد: دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان اولین انتخابات در دولت سیزدهم محسوب می‌شود که نگاه و انتظار همه ما این است که بهترین انتخابات باشد.

سخنگو و دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی با اشاره به حضور پرشور قشر جوان در پیش ثبت نام برای نامزدی در انتخابات پیش رو بیان کرد: از مجموع ثبت نام شده‌ها ۳۴ درصد از آن‌ها میانگین سنی زیر ۴۰ سال و ۷۰ تا ۷۵ درصد آن‌ها میانگین زیر ۵۰ سال را دارند که این نشانگر پویایی انتخابات اسفند ماه است با این شرایط خیلی باید مراقب باشیم این پویایی در جامعه گرم به سمت جامعه هیجانی سوق پیدا نکند چرا که اگر این گونه شود کار سخت خواهد شد.

نکاتی در مورد بالا رفتن مشارکت

وی ادامه داد: در حوزه مشارکت که دغدغه‌ای مردمی نیز هست باید مسئولان به گونه‌ای عمل کنند که مردم دچاربی اعتمادی نشوند ضمن اینکه باییستی مراقب اقدامات تبلیغی نیز بود درکنار این به بحث امیدآفرینی نیز باید اهتمام ویژه‌ای داشت و فضایی غرورآفرین در سایه جهاد تبیین ایجاد کرد.

سخنگو و دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی اظهار کرد: در خصوص مشارکت چند نکته مورد توجه است که همگی باید به آن نظر داشته باشند. نگاه ویژه به مقوله دهگردشی و دعوت از دهیاران به تقویت مشارکت در حوزه روستاها خواهد انجامید.استفاده از فضای مجازی و نشریات محلی با تعیین نقشه راه می‌تواند به این مشارکت کمک کند. فعال شدن تشکل‌های سیاسی ارتباط با نخبگان فرهنگی و مذهبی و دانشگاه ها و مراکز عالی و همچنین تنبیین مردمی بودن فضای انتخابات در کنار تاکید براصل بی طرفی انتخابات همه می‌توان در بالا رفتن میزان مشارکت در انتخابات مجلس تاثیرگذار باشد.

فریدنیا با اشاره به اینکه  دوره آموزشی فعلی در واقع چهارمین دوره آموزشی برای معاونان فرمانداران و سومین دوره برای بخشداران خراسان رضوی است شروع فعالیت هیئت‌های اجرایی انتخابات از ۱۳ مهر اعلام کرد.

یکسال و نیم فعالیت برای یک روز انتخابات

معاون مدیر کل انتخابات وزارت کشور نیز که به عنوان میهمان ویژه در این همایش حضور داشت به اهمیت برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان اولین انتخابات در دولت سیزدهم اشاره کرد و بیان کرد: باید تمام ظرفیت‌ها برای برگزاری انتخاباتی پرشور و در شأن جمهوری اسلامی در اسفند ماه بکار گرفته شود.

محمدکیایی ادامه داد: انتخابات در یک روز برگزار خواهد شد اما یکسال و نیم قبل از این انتخابات و در شهریور ۱۴۰۱ کار ستاد انتخابات شروع شده تا همه چیز به خوبی برای برگزاری انتخاباتی پرشور مهیا شود که در همین راستا تاکنون ۳۱ جلسه با حضور عوامل اجرایی در استان‌های مختلف برگزار شده است.

وی همچنین در خصوص اصلاحات اخیر قانون انتخابات، قانون شفافیت مالی برای تبلیعات انتخابات و فرایند اجرایی انتخابات توضیحاتی ارائه کرد و گفت: این انتخابات جزو معدود انتخاباتی در کشور است که که همه چیز از قانون انتخابات گرفته تا نحوه ثبت‌نام داوطلبان نو و جدید شد. قانون جدید هفتم مرداد ابلاغ شد ما بلافاصله در شانزدهم مرداد سامانه پیش ثبت‌نام را راه‌اندازی کردیم با اینکه به سامانه حمله هکری هم شد اما هیچ خللی به آن وارد نشد می‌دانستیم تهدید زیاد است و مسائلی از جمله هک شدن هم هست اما با عنایت خداوند در پیشرفت کار خللی ایجاد نشد و ثبت نام اولیه بدون اینکه زمان آن عقب بیفتد یا مساله دیگری در آن ایجاد شود به خوبی انجام شد.

مغایرت مدارک تحصیلی ۱۱ هزار نفر از داوطلبان

معاون مدیر کل انتخابات وزارت کشور با بیان این مطلب که در حال حاضر در مرحله اعلام نتایج به داوطلبان از ۶ دستگاه مورد نظر هستیم گفت: روزانه بین ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ نفر برای بررسی مجدد مدارکشان ثبت اعتراض می‌کنند و به تمامی آن‌ها رسیدگی می‌شود به طور کلی  ۱۱ هزارنفر از مجموع ثبت نام شده های اولیه مدارک تحصیلی که در سامانه ارائه کردند مغایرت داشت که می‌توانند اعتراض خود را ثبت کنند در مجموع تعداد زیادی هم هستند که مشکلی نداشتند و آماده می‌شوند تا از بیست و هفتم مهر تا سوم آبان‌ماه ثبت نام نهایی خود برای راهیابی به مجلس دوازدهم را  انجام دهند.

خبرنگار: هاشمی رسائی‌فر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.