۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
کد خبر: 917279

امسال نام دانشگاه سپهر اصفهان از دفترچه کنکور حذف شده و پذیرش دانشجو در این دانشگاه صورت نگرفته است.

احتمال تعطیلی دانشگاه سپهر اصفهان

به گزارش قدس انلاین، موسسه آموزش عالی سپهر دانش، موسسه‌ای غیرانتفاعی با سابقه ۱۸ ساله تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اصفهان است که از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرده و هر ساله در دو نوبت مهرماه و بهمن‌ماه در رشته‌هایی از جمله گرافیک، سینما، موسیقی، نقاشی، بازیگری و معماری دانشجو می‌پذیرد.  

بر خلاف روال سال‌های گذشته در پذیرش دانشجو توسط این دانشگاه، امسال نام آن از دفترچه کنکور حذف شده و همین امر باعث نگرانی بسیاری از دانشجویان و اساتید این دانشگاه شده است.

در این خصوص، یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه سپهر اصفهان  اظهار کرد: این دانشگاه حدود ۲۰ هزار متر زمین دارد و این زمین به نام یکی از اعضای هیئت موسس دانشگاه است، یعنی زمین این موسسه به نام وزارتخانه یا موسسه به ثبت نرسیده و متاسفانه برخلاف نظارت وزارتخانه و نیز دفتر استانی، هیئت موسس، زمین را به نام موسسه انتقال نداده است. به همین دلیل، امسال در این دانشگاه پذیرش دانشجو صورت نگرفته و احتمال می‌رود چنین روالی باعث تعطیلی این دانشگاه شود. ممکن است عدم پذیرش دانشجو توسط این دانشگاه یک اقدام تنبیهی برای بازپس گیری اموال دانشگاه تلقی شود، اما در واقع، عواقب چنین تصمیمی به نفع دانشجو، آموزش و دانشگاه نخواهد بود.  

 حسنعلی بختیار نصرآبادی، رئیس دانشگاه سپهر اصفهان  در خصوص عدم پذیرش دانشجو در سال جدید توسط این دانشگاه گفت: ما خودمان هم از این اتفاق تعجب کردیم و دلیل این اتفاق یک‌سری مسائل داخلی در رابطه با هیئت موسس، مسائل حاشیه‌ای و یک جریان چند بعدی در دانشگاه است.  

وی در رابطه با صحت موضوع در رابطه با منحل شدن این دانشگاه، ادامه داد: برای این مشکل نماینده‌ای تعیین شده و بنا به این است که این مشکل حل شود. همچنین، قرار است نشستی با نمایندگان وزارت علوم داشته باشیم تا صحبت کنیم و راه حل‌هایی پیدا کنیم. ما امیدوار هستیم که در بهمن ماه یا سال آینده پذیرش دانشجو توسط این دانشگاه صورت بگیرد.  


در حال حاضر، در موسسه آموزش عالی سپهر اصفهان حدود ۱۲۰۰ نفر دانشجو مشغول به تحصیل و ۲۵ عضو هیئت علمی، ۲۰۰ استاد حق التدریس و ۳۰ نفر کارمند نیز مشغول به کار هستند.  

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    0 0
    خدا رو شکر