رئیس فرهنگستان علوم با تاکید بر ضرورت هدفمند شدن پژوهش‌ها گفت: ما به جهت‌گیری میان‌بری نیاز داریم که هم تولیدات علمی دانشمندان کشور هدفمند و اثرگذار شوند و هم نتیجه دانش تبدیل به حل مشکل و گره‌گشایی از مشکلات کشور شود.

محمدرضا مخبر دزفولی: به یک میان‌بر برای هدفمند شدن تولیدات علمی و حل مشکلات کشورنیاز داریم / نگرانی‌ها درباره از دست رفتن رتبه‌های علمی کشور

محمدرضا مخبر دزفولی در مورد سرمایه‌گذاری کشورهای منطقه در حوزه علم و فناوری و نگرانی‌هایی که در مورد از دست رفتن رتبه‌های علمی کشور وجود دارد، گفت: باید یادمان باشد که جریان علم کشور ما در عین حال که در مسیر جریان جهانی علم می‌تواند اثرگذار باشد، وظیفه بسیار مهم و اولویت جدی دارد که گره‌ها و مشکلات کشور را حل کند.

وی با بیان این‌که در کشورهای پیشرفته، نوشته‌ها و مقالات خودشان را در تولیدات، محصولات و فناوری‌های پیشرفته‌ نشان می‌دهند، اظهار کرد: ما در این مسیر حرکت کردیم، ولی تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم. به همین دلیل ما به جهت‌گیری میان‌بری نیاز داریم که هم تولیدات علمی دانشمندان کشور هدفمند و اثرگذار شوند و هم نتیجه دانش تبدیل به حل مشکل و گره‌گشایی از مشکلات کشور شود.

رئیس فرهنگستان علوم با اشاره به ضعف ما در به‌کارگیری علم و دانش در حل مشکلات کشور، گفت: ما در این زمینه ضعف داریم، ولی نیروی انسانی خلاق، متفکر، با انرژی و در تراز جهانی را در اختیار داریم. باید کمک کنیم یک مسیر هدفمند شده شکل بگیرد و از این نیروی انسانی کمک بگیریم تا یک کار سازنده‌ای در این زمینه انجام گیرد.

وی در پاسخ به این که فرهنگستان چگونه در این مسیر کمک خواهد کرد، گفت: باید این موضوع را در عمل ببینیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.