مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: بخش دیالیز فعلی بیمارستان تایباد جوابگوی بیماران دیالیزی این شهرستان مرزی نیست، لذا طرح توسعه این بخش در حال اجرا است.

بیمارستان تایباد جوابگوی تعداد بیماران دیالیزی نیست

به گزارش قدس خراسان، حیدر احسانی عنوان کرد: عملیات توسعه زیربنایی این مرکز درمانی که از مهمترین نیازهای بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) تایباد به شمار می رود، با اعتبار ۶ میلیارد ریال آغاز شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون بخش فعال دیالیز بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) هشت تخت دارد که با توسعه آن هشت تخت دیگر به ظرفیت آن افزوده خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: طرح توسعه فضای بخش دیالیز بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) این شهر تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: بیماران کلیوی و دیالیزی با توجه به ایمنی بدنشان نیاز به مراقبت های ویژه دارند و با بهره برداری از بخش جدید دیالیز تا دهه فجر امسال، مراجعه کنندگان از محیط درمانی و عفونی بیمارستان جدا می شوند.

احسانی به توسعه فضای مرکز جامع خدمات سلامت شهر «مشهدریزه» اشاره کرد و گفت: امسال ۶۰ میلیارد ریال بابت توسعه مرکز جامع خدمات سلامت مشهد ریزه از ناحیه آقای خواجه کریمی، نیکوکار و خیر این شهر، اهدا شد و اکنون یک فضای درمانی در مجاورت مرکز سلامت فعلی در حال ساخت است.

وی اظهار کرد: همچنین خیرین هزار و ۲۰۰ متر مربع زمین در کنار مرکز جامع خدمات سلامت مشهدریزه به ارزش ۲۰ میلیارد ریال اهدا کردند که به این وسیله اورژانس و پایگاه سلامت در یک مکان تجمیع خواهند شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد اضافه کرد: امسال ۲ مرحله آزمون استخدامی توسط وزارت بهداشت برای تامین نیرو به دنبال بهره برداری از طرح های عمرانی درحال ساخت برگزار می شود که شهرستان تایباد به علت عدم‌ تکمیل پروژه ها، در مرحله اول جذب نیرو نخواهد داشت.

وی افزود: اما در مرحله دوم آزمون استخدامی وزارت بهداشت به دلیل تکمیل مراکز بهداشتی و درمانی تایباد، نسبت به جذب و تامین نیروی انسانی در رشته های مختلف اقدام خواهد شد.

احسانی خاطرنشان کرد: در ایام ورود زائران افغانستانی به کشور، ۲۷ هزار زائر در مرز دوغارون از لحاظ بیماری های واگیردار پایش شدند و که از این تعداد به ۴ هزار و ۲۷۷ نفر در حسینیه شهید سلیمانی خدمات درمانی توسط پزشکان و پرستاران مستقر در غرفه شبکه بهداشت و درمان ارائه شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.