وزیر امور خارجه در دیدار قائم مقام وزیر خارجه سوریه گفت: به حمایت از دولت و ملت سوریه ادامه خواهیم داد.

امیرعبداللهیان: به حمایت از دولت و ملت سوریه ادامه می‌دهیم

به گزارش قدس آنلاین، قائم مقام وزیر خارجه سوریه پنجشنبه ۳۰ شهریور در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به گفت‌وگوهای خوب انجام شده با رئیس جمهور، نخست وزیر و وزیر خارجه سوریه در سفر اخیرش به دمشق، گفت: خوشبختانه مشورت‌ها و همکاری‌ها بین دو کشور در عالی‌ترین سطح ادامه دارد.

وزیر امور خارجه بر لزوم پایبندی همه طرفها به حمایت از تحکیم ثبات و امنیت در سوریه و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور تأکید کرد و گفت: ایران در حوزه بین‌المللی از  جمله سازمان ملل متحد به سیاست‌های اصولی خود در حمایت از دولت و ملت سوریه ادامه خواهد داد.

«بسام صباغ» قائم مقام جدید وزیر خارجه و رئیس هیأت سوری شرکت کننده در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از روند همکاری‌های دو کشور ایران و سوریه در مجامع بین‌المللی از جمله سازمان‌ ملل متحد، گفت: متأسفانه برخی کشورهای غربی از مجامع و سازوکارهای بین‌المللی برای اهداف سیاسی خود سوءاستفاده می‌کنند.

 قائم‌مقام وزیر خارجه سوریه تحریم‌های آمریکا را یکی از مهمترین دلایل افزایش سختی‌های مردم سوریه دانست و گفت: «مردم سوریه بیشترین آسیب‌ها را از این تحریم‌ها متحمل می‌شوند، هر چند دولت سوریه بیشترین تلاش خود را برای کاهش رنج‌های مردم انجام می‌دهد». در این دیدار آخرین تحولات سوریه مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.