استفاده از نایلون از اولین و اصلی‌ترین نیازها در صنعت کشاورزی محسوب می‌شود و دارای اهمیت است.

استفاده از نایلون، از اولین و اصلی‌ترین نیازها در صنعت کشاورزی

به گزارش قدس آنلاین، استفاده از نایلون از اولین و اصلی‌ترین نیازها در صنعت کشاورزی محسوب می‌شود. این نایلون، یک نایلون عریض و بر پایه پلی‌اتلین است که در کلیه امور مرتبط با باغداری و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در گذشته که ابزارهای لازم جهت کار کشاورزی در دسترس نبود، افراد با کوچک‌ترین تغییرات در شرایط جوی و آب و هوا با مشکلات و خسارت‌های زیادی روبه‌رو می‌شدند.

انواع نایلون کشاورزی

نایلون‌های کشاورزی در انواع مختلف تولید می‌شوند؛ زیرا در مراحل مختلف مانند کاشت، داشت و مراقبت باید از نایلون‌های مخصوص و مناسب استفاده کرد.

نایلون گلخانه‌ای
این نایلون مهم‌ترین نایلون کشاورزی است که جهت پوشش سقف و دیواره‌های گلخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. نایلون گلخانه کیفیت نور عبوری را افزایش داده و رطوبت را در محیط درونی گلخانه محبوس می‌کنند. همچنین این نایلون از عبور اشعه مضر ماوراء بنفش خورشید تا جای ممکن جلوگیری خواهد کرد.

نایلون مالچ
نایلون مالچ از فرسایش خاک جلوگیری کرده و سبب صرفه‌جویی بسیار در مصرف آب می‌شود. در واقع مالچ با پوشاندن خاک اطراف گیاهان، از تبخیر آب درون آن‌ها جلوگیری کرده و باعث کم‌تر شدن دفعات آبیاری می‌شود.

نایلون آبیاری
نایلون عریض آبیاری که نام دیگر آن رول آبیاری است، نوع دیگر نایلون کشاورزی است که در ساختار آن از پلی‌اتیلن چند لایه و بدون درز استفاده شده است. این نایلون کاربرد بسیار مفیدی در امر آبیاری دارد.

نایلون ضدعفونی خاک
با استفاده از این نایلون، کشاورزان از رشد علف‌های هرز و آفات درون خاک جلوگیری کرده و همچنین به پخش سم به صورت یکدست و هماهنگ در خاک کمک می‌کنند. نایلون ضدعفونی‌کننده خاک، تأثیر به‌سزایی در جلوگیری از تابش اشعه ماورا بنفش خورشید و وزش شدید باد دارد.

نایلون سیلو کشاورزی
کشاورزان جهت انبار کردن علوفه‌ها و غلات در زمین کشاورزی از نایلون سیلو استفاده می‌کنند. این نایلون قیمت بسیار مناسبی دارد و با برپایی در گوشه‌ای از زمین کشاورزی بهترین مکان برای انوع غلات و علوفه هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.