وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با آنتونیو گوترش از دبیرکل سازمان ملل خواست سازمان تحت امرش را در ابتکارهای همراه با سیاست کاری درباره اوکراین دخیل نکند.

سرگئی لاوروف: گوترش، سازمان ملل را به ابتکارات سیاسی شده درباره اوکراین وارد نکند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای در پی دیدار بین سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در حاشیه هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد، لاوروف در این دیدار از گوترش خواست اجازه ندهد نمایندگان ساختارهای سازمان ملل به ابتکارهای سیاسی شده مربوط به اوکراین وارد شوند.

در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه روسیه درخصوص این دیدار نوشته شد: "مسائل بین المللی مربوطه به سنت همیشگی در کنار جوانب گوناگون همکاری بین روسیه و سازمان ملل برجسته شدند. (روسیه) از گوترش خواست جلوی کشیده شدن نمایندگان ساختارهای سازمان ملل به ابتکارهای سیاسی شده با پیش زمینه بحران اوکراین را بگیرد. همچنین ما بر وعده دبیرکل سازمان ملل در خصوص خودداری از شرکت در ابتکارهایی که شرکت تمامی طرف‌های بحران را در نظر نمی‌گیرند، تمرکز کردیم."

وزیر امور خارجه روسیه همچنین خطاب به گوترش بر غیرقابل قبول بودن إعمال استانداردهای دوگانه در اسناد آمریکا در مورد مناطق مختلف تاکید کرد.

در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: "وزیر امور خارجه روسیه بار دیگر بر لزوم رعایت سفت و سخت اصل‌های انصاف و مرکزیت که بر طبق بند ۱۰۰ منشور سازمان ملل باید توسط رهبران و کارمندان این سازمان جهانی بدون استثنا اجرا شوند، تاکید کرد. لاوروف همچنین إعمال استانداردهای دوگانه را نسبت به مناطق مختلف در آمارها و دیگر اسناد سازمان ملل را غیر قابل قبول دانست."

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.