معاون اجرایی اتحادیه اروپا که برای کاهش تنش‌ها بین پکن و بروکسل هم‌اکنون در شانگهای به سر می‌برد می‌گوید اروپا قصد جدایی از چین را ندارد، اما در مسئله تجارت باید از خود محافظت کند.

اروپا نمی‌تواند از چین جدا شود، اما در تجارت باید از خود دفاع کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، «والدیس دامبروسکیس»، معاون اجرایی اتحادیه اروپا اعلام اتحادیه اروپا قصد جدایی از چین را ندارد، اما زمانی که از گشودگی و درهای باز آن سوء استفاده می‌شود، باید از خود محافظت کند.

این اظهارات معاون اجرایی اتحادیه اروپا در حالی بیان می‌شود که هر دو طرف به دنبال کاهش تنش‌های فزاینده بر سر ژئوپلیتیک و تجارت هستند.

به دلیل روابط پکن با مسکو پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین و تلاش اتحادیه اروپا برای اتکای کمتر به دومین اقتصاد بزرگ جهان (چین)، روابط دو طرف متشنج شده است.

دامبروسکیس روز شنبه در یک سخنرانی در کنفرانس سالانه Bund Summit در شانگهای با اشاره به کسری تجاری تقریباً ۴۰۰ میلیارد یورویی (۴۲۶.۰۸ میلیارد دلار) گفت: این بلوک سال گذشته رکورد تجارت دوجانبه با چین را ثبت کرد، اما "بسیار نامتعادل" است.

دامبروسکیس که امروز شنبه در یک نشست اقتصادی سالانه در شهر شانگ‌های چین سخنرانی می‌کرد با اشاره به کسری تجاری تقریباً ۴۰۰ میلیارد یورویی (۴۲۶.۰۸ میلیارد دلار) اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا پارسال رکورد تجارت دوجانبه با چین را ثبت کرد، اما این وضعیت «بسیار نامتعادل» است.

دامبروسکیس که کمیسر تجارت اتحادیه اروپا نیز هست، در یک سفر چهار روزه به چین به دنبال روابط اقتصادی متعادل‌تر با اتحادیه اروپا است.

وی برای دیدار و رایزنی با مقامات چین یک هفته پس از آن وارد شانگهای شده که کمیسیون اروپا اعلام کرد درباره اعمال تعرفه‌های تنبیهی برای محافظت از تولیدکنندگان اروپایی در برابر واردات ارزان‌تر خودروهای الکتریکی چینی که به گفته آن‌ها از یارانه‌های دولتی بهره می‌برند، وارد عمل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.