مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که وارد چین شده و قرار است با وزیر خارجه این کشور ریاست مذاکرات راهبردی اتحادیه اروپا-چین را برعهده داشته باشند.

بورل جهت ریاست مذاکرات راهبردی پکن-اتحادیه اروپا وارد چین شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، جوزپ بورل، مسئول سایست خارجی اتحادیه اروپا در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: تازه وارد چین شدم تا با وانگ یی، همتای چینی‌ام به طور مشترک مذاکرات راهبردی اتحادیه اروپا-چین را مدیریت کنیم.

وی افزود: این دیدار مهمی است تا درباره روابط اتحادیه اروپا-چین و همچنین چالش‌های کلیدی جهانی و منطقه‌ای با مقامات دولتی و نماینده‌های تجاری گفت‌وگو و رایزنی کنیم.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه اعلام کرده بود که بورل از ۱۲ تا ۱۴ اکتبر (۲۰ الی ۲۲ مهر) برای برگزاری دور دیگری از گفت‌وگوهای راهبردی چین و اتحادیه اروپا به دعوت وانگ یی به چین سفر خواهد کرد.

 این سخنگو اظهار داشت که این سفر بورل توسعه سالم و پایدار روابط دوجانبه را تسهیل و زمینه را برای همکاری‌های سطح بالای بعدی آماده می‌کند.

در ماه ژوئیه، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود که امیدوار است در پاییز امسال به چین سفر کند تا در مورد روابط دوجانبه و چشم انداز همکاری پس از دو بار به تعویق افتادن این سفر گفت‌وگوهایی داشته باشند. این سفر ابتدا در اواسط ماه آوریل به تعویق افتاد، زمانی که آزمایش بورل برای کووید-۱۹ مثبت شد و بار دیگر در ماه ژوئیه ظاهرا به دلایل سلامتی مربوط به وزیر بهداشت وقت چین به تعویق افتاد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.