۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 917645

داده‌های جمع‌آوری شده توسط موسسه بین‌المللی اس‌اندپی گلوبال (S&P Global) که عصر جمعه منتشر شد، مشخص کرد که خطر رکود اقتصادی در انگلیس افزایش یافته است.

افزایش خطر رکود اقتصادی در انگلیس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، به گفته اس‌اندپی گلوبال افزایش رکود اقتصادی در انگلیس از آنجا ناشی شده که فعالیت‌های تجاری در این کشور با سریع‌ترین نرخ از زمان بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۸ تاکنون (بدون در نظر گرفتن تعطیلی‌های طولانی‌مدت پی در پی به دلیل وضع قرنطینه‌های ناشی از شیوع ویروس کووید-۱۹) کاهش یافته است.

بر اساس محاسبات این موسسه، برآوردهای کوتاه‌مدت برای ماه سپتامبر تصویری تلخ از چشم‌انداز اقتصادی انگلیس را به تصویر می‌کشد که بخش خدمات شدیدترین رکود را در میان سایر بخش‌های اقتصاد این کشور تجربه خواهد کرد و این در حالی است که کل فعالیت‌های تجاری در انگلیس به پائین‌ترین حد در ۳۲ ماه گذشته رسیده است.

کریس ویلیامسون اقتصاددان ارشد کسب‌وکار در موسسه اس ‌اند پی گلوبال، درباره شاخص نهایی ترکیبی مدیران خرید (PMI) در انگلیس، گفت: برآوردهای ناامیدکننده این شاخص در ماه سپتامبر به این معنی است که رکود اقتصادی در این کشور به‌طور فزاینده‌ای محتمل به نظر می‌رسد.

به گزارش ایرنا، شاخص مدیران خرید (PMI) یکی از مهم‌ترین شاخص‌های اقتصادی در کشورهای توسعه‌یافته است که بر اساس داده‌های آماری از حدود ۴۰۰ شرکت در تمام فعالیت‌های بخش خصوصی تهیه می‌شود. چنانچه عدد شاخص بیش از ۵۰ واحد باشد، نشان می‌دهد که اقتصاد درحال‌توسعه است درحالی‌که هر رقمی زیر ۵۰ واحد، از قرار داشتن اقتصاد در شرف انقباض و رکود حکایت دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.