معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، خطاب به دانش‌آموزان دختر با بیان اینکه شما پایه‌ها و بنای اصلی عزت و اقتدار و آینده کشور هستید و بهترین چیز برای شما داشتن برنامه است، گفت: الگویی که زنان ما ارائه دادند «نه شرقی و نه غربی» است و این الگو نه وا دادگی و نه تحجر است.

الگویی که زنان ما ارائه دادند «نه شرقی و نه غربی» است

انسیه خزعلی در مراسم اول مهراظهار کرد: در سال ۵۹ زمانی که من در شرایط سنی شما بودم وقتی شنیدم بخشی از خاک ما به تصرف دشمن درآمده دیگر قدرت ایستادن در مرکز نداشتم و با گروهی از دختران خواستار شدیم ما را به مرزها بفرستند.

 وی ادامه داد: آن زمان مرزجنوب برای حضور خانم‌ها مساعد نبود و ما را به مرز غرب فرستادند. شاید در دو سالی که در مرز غرب بودم بهترین روزهای زندگی‌ام رقم خورد که با هدف بود؛ برای ایستادگی و حفط حریم کشور انجام می‌گرفت. لحظه لحظه آن با وجود همه سختی‌ها و بمباران‌ها و استقبال از شهدا و مجروحان و دیدن درد و رنج، به دلیل هدفمند بودن و برنام داشتن، شیرین بود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری خطاب به دانش آموزان تصریح کرد: بهترین چیز برای شما در این سنی که هستید داشتن برنامه مناسب برای زندگی و برنامه ریزی خوب برای رسیدن به اهداف است. حتما شما هدف دارید و علم را با عمل همراه کردید که این امر از بهترین انتخاب‌ ها است.

خزعلی با بیان اینکه شما می‌توانید از دستاورد آموخته‌های خود استفاده کنید و به خانواده و جامعه خدمت رسانی کنید، افزود: شما پایه و بنای اصلی عزت و اقتدار و آینده کشور هستید. ما به شما افتخار می‌کنیم‌. امیدواریم با همتی که در جوان‌ها و نوجوان‌های ما است این کشور همیشه استوار و قوی بماند و همیشه بدرخشد و بتواند الگویی برای همه جهان باشد.

خزعلی با بیان اینکه الگویی که زنان ما ارائه دادند نه شرقی و نه غربی است، توضیح داد: این الگو نه وا دادگی و نه تحجر است و نشان می‌دهد زن مسلمان برای خودش برنامه دارد و از یک سو در اجتماع می‌درخشد و از سوی دیگر بنیان خانواده را قوی و محکم نگه می‌دارد.

وی ادامه داد: شما در هر نقشی اعم از مادر، دختر و همسر که باشید نقش تکیه گاهی و محوریت بودن و هستی در همه وجود شما تلالو دارد. حقیقت زن انتخاب خداست برای اینکه هستی را در او تجلی بخشد لذا نماد مهر و عطوفت است. خداوند به رحمت و مهر همه هستی را آفریده است و این مهر را مضاعف در وجود زن به ودیعه گذاشته است. زن در عین حال می‌تواند خلاق بوده و ایده داشته باشد وجهان را تغییر دهد. باید از این توانمندی‌ها به خوبی استفاده کرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه لازم است هر دختر و پسر ایرانی حداقل به یک مهارت به طور کامل تسلط داشته باشد و بخشی از هزینه خود و خانواده را از مسیر آن مهارت تامین کند، گفت: از سه ایده برتر شما تقدیر شده و جوایزی اعطا می‌شود. امیدوارم دوستانی که در زمینه کار و کارآفرینی فعال هستند و خلاقیت‌هایی دارند که بتواند منجر به کار جدید شود و بخشی اقتصاد خانواده و جامعه را پوشش دهد، مورد عنایت ویژه در آموزش و پرورش قرار گیرد. ما در بخش‌هایی که مرتبط با بازاریابی و صادرات است نیز تلاش می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.