رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر از اعطای مرخصی به ۱۲۰ نفر از زندانیان استان به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و مجازات‌های جایگزین حبس در اولویت برنامه‌های دستگاه قضا قرار دارد.

اعطای مرخصی به ۱۲۰ ‌زندانی در بوشهر/ جمعیت کیفری زندان‌ها کاهش یافت

به گزارش قدس انلاین، مهدی مهرانگیز صبح امروز در دیدار چهره به چهره مددجویان زندان مرکزی بوشهر با تبریک هفته دفاع مقدس بر رسیدگی مستمر به مطالبات زندانیان تأکید کرد و اظهار داشت: قضات، دادستان و محاکم قضایی به‌صورت مستمر از زندان‌ها بازدید و مشکلات مددجویان مورد بررسی قرار دهند.

وی کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و مجازات‌های جایگزین حبس را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: کاهش اطاله دادرسی برای تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی در اولویت قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به رسیدگی به درخواست‌های ۱۰۰ مددجو در زندان مرکزی بوشهر از موافقت با آزادی و اعزام به مرخصی ۱۲۰ نفر از مددجویان زندان‌های استان بوشهر خبر داد.

مهرانگیز با قدردانی از مدیرکل زندان‌های استان بوشهر در اجرا برنامه‌های فرهنگی و حمایتی افزود: در زندان‌های استان برنامه‌های خوب اصلاحی و تربیتی و حمایت از خانواده‌های زندانیان به نحو مطلوب اجرا شده که از خدمات مدیر کل زندان‌های استان و کارکنان این مجموعه قدردانی می‌شود.

وی توانمندسازی زندانیان و پیشگیری از تکرار جرم را از اولویت‌های دستگاه قضایی استان دانست و بیان کرد: قضات و مسئولان قضایی در دیدار با مددجویان درخواست‌های آنان را مورد بررسی قرار دادند و دستورات مقتضی را صادر کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.