معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: علت مرگ نوزاد در سه مرحله شامل بیمارستان نهاوند، کمیته شهرستان و کمیته مرگ و میر نوزدان دست بررسی است.

بررسی علت مرگ یک نوزاد در بیمارستان نهاوند/ دادستانی پرونده قضایی تشکیل داد

به گزارش قدس آنلاین، رضا طهماسبی  اظهار کرد: پس از مرگ یک نوزاد در بیمارستان نهاوند، کمیته ای در بیمارستان تشکیل و گزارش علت مرگ او آماده شده است.

وی اضافه کرد: در کنار این گزارش،کمیته ای در شهرستان برای بررسی موضوع تشکیل و در نهایت این کمیته در مرکز استان با حضور چهار فوق تخصص تشکیل می شود تا مدارک پزشکی نوزاد، عکس، سی تی اسکن، سونوگرافی و وضعیت مدارک پزشکی سابق متعلق به بیمار و عملکرد پزشک معالج را بررسی کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: با وجود نبود تخت خالی زمینه پذیرش این نوزاد (در تخت های موقت یا اکسترا EXTRA) بیمارستان مرکز استان نیز فراهم شده بود.

طهماسبی با بیان اینکه طبق بررسی های اولیه ریه این نوزاد به طور کامل رشد نکرده بود،افزود: مطرح شدن نبود دارو یا تاخیر حضور پزشک انکال در مرگ این نوزاد باید بررسی و پیش از مشخص شدن ابعاد دقیق این موضوع نباید پیش داوری شود.

وی همچنین گفت: دانشگاه علوم پزشکی نه تنها در این زمینه بلکه برای سایر مرگ ها نیز کمیته ای را برای بررسی علت مرگ تشکیل می دهد و به عنوان ناظر موضوع را رسیدگی می کند تا شاهد حوادث مشابه در بیمارستان ها نباشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی توسعه حوزه بهداشت و درمان، افزایش امید به زندگی و کاهش مرگ و میر نوزدان است.

طهماسبی بیان کرد: پیشتر از هر ۱۰ نوزاد بیماری که به مرکز درمانی مراجعه می کردند پنج نفر جان می باختند اما هم اینک با توسعه بخش های «ان.آی.سی.یو» افزایش تبحر و توانمندی پزشکان این آمار به کمترین میزان رسیده است.

ورود دادستانی در پرونده مرگ نوزاد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نهاوند نیز گفت: برای یافتن چرایی علت فوت یک نوزاد در بیمارستان علیمرادیان این شهرستان، پرونده قضایی تشکیل شده و در صورت هر گونه کوتاهی با مقصران این ضایعه برخورد می شود.

عباس آزادبخت افزود: طبق اظهارات خانواده نوزاد تجویز نکردن دارو، ترک فعل و نبود پزشک بر بالین بیمار علت فوت بوده است هر چند نمی توان بدون نظر کارشناسانه نسبت به این موضوع قاطعانه سخنی مطرح کرد.

وی تاکید کرد: به دلیل حساسیت ماجرا پرونده قضایی برای یافتن علت اصلی فوت این نوزاد تشکیل شده تا کارشناسان هیات انتظامی نظام پزشکی موضوع را با دقت بیشتری بررسی و نتیجه را به این دادسرا اعلام کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.