بر اساس آخرین آمار سامانه ملی رصد اشتغال بیش از ۵۰۵ هزار فرصت شغلی جدید توسط همه دستگاه‌های ایجاد اشتغال در سامانه ملی رصد اشتغال به ثبت رسیده است.

تازه‌ترین آمار ایجاد شغل در سامانه رصد اشتغال

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، سامانه ملی رصد اشتغال با هدف کسب اطلاعات دقیق از ورودی و خروجی‌های بازار کار و میزان اشتغال ایجادی در راستای برنامه دولت سیزدهم برای ایجاد سالانه یک میلیون شغل راه‌اندازی شده و از طریق آن، عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه اشتغال و شناسایی آمار بیکاران و شاغلان و فرصت‌های شغلی موجود مشخص می‌شود.

از ویژگی‌های سامانه این است که بستری برای شفاف‌سازی آمارهای اشتغال در هر استان فراهم می‌کند و فرصت‌های شغلی موجود به طور روزانه در آن رصد می‌شوند تا ضمن در دسترس بودن اطلاعات، بهره برداری مطلوب از نتایج آمارگیری در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها صورت گیرد.

بر اساس اعلام معاونت اشتغال وزارت کار، آمار دقیق ثبت فرصت‌های شغلی توسط دستگاه‌های ایجاد اشتغال در سامانه رصد ۵۰۵ هزار و ۷۳۲ فرصت شغلی جدید بوده و ۵۰ درصد تعهد ایجاد یک میلیون شغل در سال جاری محقق شده است.مطابق تازه‌ترین آمار سامانه رصد اشتغال بیش از ۵۰۵ هزار فرصت شغلی جدید توسط دستگاه‌های ایجاد اشتغال در کشور در سامانه ثبت شده است.

محمود کریمی بیرانوند ـ معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار در این باره می‌گوید: تاکنون و بر اساس آمار سامانه رصد اشتغال، درصد پیشرفت طرح ایجاد اشتغال در کشور ۴۷ درصد بوده و به طور دقیق ۵۰۵ هزار و ۷۳۲ فرصت شغلی جدید توسط همه دستگاه‌های ایجاد اشتغال در سامانه به ثبت رسیده است.

وی می‌افزاید: هدف‌گذاری امسال ایجاد یک میلیون فرصت شغلی جدید است که در حال حاضر میزان تحقق به حدود ۵۰ درصد رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال هدف مورد نظر که یک میلیون فرصت شغلی است، محقق شود.

معاون اشتغال وزیر کار، سامانه رصد اشتغال را تنها مرجع اعلام آمار در وزارت کار عنوان کرد و از انتشار گزارش تفصیلی ۶ ماهه ایجاد اشتغال در سامانه رصد خبر داد.

به گفته کریمی بیرانوند اشتغال ایجاد شده در سامانه بر اساس کد ملی افراد است و امکان تکرار وجود ندارد و مشخصات هر کد ملی بر اساس هویت شغلی و منطقه جغرافیایی در سامانه رصد ثبت شده که از سه طریق پیامک، تماس تلفنی و حضوری مورد نظارت قرار می‌گیرد.

سامانه رصد اشتغال یکی از راهکارهایی است که دولت برای ساماندهی اشتغال ایجاد کرده و افراد جویای کار می‌توانند با ثبت نام در سامانه درخواست خود را برای دریافت شغل مناسب اعلام کنند.

بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار کد ملی تا مرداد امسال در سامانه ملی رصد اشتغال ثبت شده و بیش از ۲۱ هزار کاربر در سامانه فعالیت داشتند. درصد بالایی از کارجویان ثبت نام کرده در سامانه دارای مدرک دیپلم به پایین هستند.

گفتنی است؛ راه‌اندازی سامانه ملی رصد اشتغال برای نخستین بار در دولت سیزدهم صورت گرفته و از طریق آن ضمن شفاف‌سازی آمار اشتغال و وضعیت بازار کار، تمام اطلاعات شغلی جهت برنامه‌ریزی و سیاستگذاری در اختیار متولیان امر قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.